Kde bolí hlava od krční páteře

Veronika Jelínková
Publikováno 9. března 2021
  1. Kde bolí hlava od krční páteře

    Kde bolí hlava od krční páteře

    Bolestí hlavy je hned několik typů a každý člověk vnímá jejich intenzitu jinak. Někdy je těžké poznat, zda je určitá bolest hlavy opravdu způsobená krční páteří.

    Ve většině případů je bolest hlavy doprovázená bolestí v oblasti šíje. Není to však pravidlem. Stejně tak mohou tyto bolesti doprovázet tlaky v týlu a horší hybnost krční páteře.

    Kromě šíje a týlu začíná typicky bolest hlavy také v temeni a pokračuje do očnice, ucha a čela. A to jen v jedné polovině. Intenzita bolesti není vysoká, řadí se spíše mezi střední bolesti. Jak bylo ale popsáno výše, každý vnímá bolest jinak.

    Při bolestech hlavy způsobených krční páteří se můžete setkat s malým zhoršením vidění a lehkou nevolností. Bolest pak působí jako migréna.

  2. Co způsobuje problémy s krční páteří

    Asi nikoho nepřekvapí, že jedním z faktorů je sedavé zaměstnání a celkově způsob života. Krční páteř je velmi namáhána držením hlavy v jedné pozici (například prací u počítače). K tomu se váže i nedostatek pohybu a stres.

    Problémem může být i špatná matrace. Dalším faktorem spouštějícím bolesti krční páteře je klimatizace, nebo průvan. Bolesti pak umocňuje prochladnutí a nemoci.

    Náchylnost k problémům s krční páteří bývá například i důsledkem úrazů.

  3. Jak se zbavit bolesti hlavy

    Pokud se jedná o bolest hlavy, která je ojedinělá, zkuste léky na bolest, nebo bylinky.

    Jestliže se jedná o časté bolesti, nebo dokonce chronické, neodkládejte návštěvu lékaře. Ten vám pomůže určit pravou příčinu bolestí. Případně vás pošle na nutná vyšetření.

    S největší pravděpodobností budete odesláni na rehabilitaci. Na rehabilitace můžete docházet pravidelně, nebo dojít jednorázově. Od terapeuta budete poučeni o možné prevenci bolesti a naučíte se pár cviků, které budete moci cvičit doma, nebo v kanceláři.

    Jako preventivní opatření vyzkoušejte:

    • nošení batohu, místo tašky na jedno rameno – předejdete tak jednostrannému přetěžování páteře
    • upravit lůžko – hlavně matrace. Jak vybrat matraci?
    • zajistit si správnou ergonomii pracovního místa
    • odbourání stresu – např. saunování, sport, masáže. Vyzkoušejte masážní polštářek a váleček

Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.