Skrblíkovy zásady

Těchto pár bodů je pro nás na Skrblíkovi svatých. Ať už píšeme o nebankovních půjčkách nebo o květáku z vlastní zahrádky, držíme se jich jako klíště.

1Naším posláním je šetřit váš čas a peníze

Základním posláním Skrblíka je ušetřit čas a peníze svým čtenářům. To je nadřazeno všemu ostatnímu.

Nevyznáte se v nabídce pojišťoven, nerozumíte platbám v cizí měně a nemáte čas sledovat akční nabídky obchodů? Se vším vám poradíme, stačí nás pravidelně sledovat.

2Čemu sami nevěříme, to nedoporučíme

Doporučujeme jen takové služby a postupy, které považujeme podle našeho nejlepšího svědomí za výhodné.

Na Skrblíkovi tak třeba nenajdete doporučení vzít si úvěr s osmiletou splatností, který využijete na krátkou dovolenou. Nenaleznete to na Skrblíkovi proto, že je to nerozumné a nebezpečné.

3Jak na Skrblíkovi vyděláváme

Peníze na provoz Skrblíka vyděláváme přes kontextovou reklamu AdSense a přes provizní odkazy. Po napsání článků zjišťujeme, jestli na zmiňované produkty a služby existují provizní odkazy.

V případě, že si něco zakoupíte, dostaneme malou provizi. Abyste měli představu: Třeba z jednoho nákupu čtenáře na Aliexpressu máme průměrnou provizi 7,89 Kč, kterou musíme nejprve zdanit a až potom z ní můžeme zaplatit třeba naše skvělé kolegy.

Tato provize není placena z vašich peněz. Cena, kterou zaplatíte, je vždy stejná nebo dokonce nižší. Naše provize je vyplácena z marketingového rozpočtu firmy.

4Nenecháváme se zlákat vidinou peněz

Existence provizního programu nemá žádný vliv na zmínění produktu nebo služby v textu. Celou řadu produktů a služeb, které mají výhodné provizní programy, vůbec neuvádíme. Řeč je především o nebankovních půjčkách, které jsou pro spotřebitele nevýhodné a často mu mohou změnit život k horšímu.

Naopak popisujeme mnoho produktů a služeb, které provizní programy vůbec nenabízejí, ale podle našeho názoru mohou čtenářům přinést užitek.

5Nepoškozujeme stát

Zásadně odmítáme informovat o neetických postupech nebo propagovat různé nemorální cesty, které poškozují. Týká se to zejména daňové oblasti nebo sociálních dávek.

6Firmy vědí, jak na vás. My radíme, jak na firmy.

Na druhou stranu však nemáme problém popisovat skuliny a mezery v nabídkách soukromých firem. I přesto, že naše rady mohou být pro tyto společnosti nevýhodné.

Domníváme se, že častým cílem marketingových oddělení velkých firem je prodat svůj produkt nebo službu za každou cenu. Využívají se k tomu různé diskutabilní procesy, které v konečném důsledku mohou být pro spotřebitele nevýhodné.

Proto jsme názoru, že není vůbec zlé na tyto skuliny upozorňovat.

7Jsme lidi, děláme chyby

Skrblík je informační server a ačkoliv klademe velký důraz na správnost našich textů, můžeme se splést a udělat chybu. Od spuštění v roce 2012 jsme publikovali tisíce článků, přičemž zejména u finančních produktů a všelijakých akčních nabídek platí, že informace rychle zastarávají.

Jeden den je vedení účtu zdarma a druhý den se za něj platí. Stejně rychle může být ukončena platnost akce, o které informujeme. Ohlídat aktuálnost všech publikovaných informací není v našich silách, ačkoliv tomu věnujeme značné úsilí.

Pokud na Skrblíkovi narazíte na chybu, budeme vám vděční, když nás na ni upozorníte pomocí formuláře v dolní části každé stránky. My informace prověříme a opravíme. Pro jistotu si však tvrzení a doporučení obsažená v našich textech vždy sami zkontrolujte, případně požádejte o pomoc odborníky.