Nabídka obchodů: Privátní značky, prémiové značky…

Redakce
Publikováno 23. března 2021
  • Standardní značky jako Kofola se prodávají ve všech obchodech, vlastní je soukromí výrobci
  • Privátní značky typu Silvercrest vlastní obchody, pro které zboží vyrábí různé továrny
  • Prémiové značky jako Tesco Finest zahrnují zboží vyšší kvality s vyšší cenou

Nabídka obchodů: Privátní značky, prémiové značky…

Prémiové značky

Potraviny a další zboží zařazené do této kategorie převyšuje výrobky standardních i privátních značek svou kvalitou nebo zemí původu. Řadí se sem například čokolády s kakaem z Ekvádoru nebo originální italské sýry.

Cena těchto výrobků je díky použití prvotřídních surovin nejvyšší z celé nabídky.

Příklady: Albert Excellent, Tesco Finest, Billa Premium, Marks and Spencer

Standardní značky

Výrobky zařazené do této skupiny naleznete ve všech hypermarketech, samoobsluhách a dalších obchodech s potravinami. Produkují je soukromí výrobci, kteří danou značku vlastní, a v mnoha případech pod ní prodávají ve více zemích světa.

Cena zboží standardních značek bývá nižší, než je tomu u prémiových značek, zejména díky absenci prémiových surovin.

Příklady: Bohemia Chips, Kofola, Milka, Nescafé

Privátní značky

Produkty v této kategorii jsou neznačkové, ale jejich kvalita je vyšší, než je tomu u ekonomických značek. Jde v podstatě o srovnatelné výrobky prodávané pod privátní značkou obchodu. Velmi často je vyrábí stejná firma, jež produkuje také pod svou vlastní značkou.

Díky tomu, že prodejce nemusí investovat takový finanční obnos do marketingu, může si dovolit prodávat zboží levněji, než je tomu u standardních značek.

Příklady: Albert, Billa, Tesco Standard

Ekonomické značky

Jedná se o skupinu těch úplně nejlevnějších produktů. Obchodníci říkají, že výrobky v této kategorii jsou sice určeny pro zákazníky citlivé na cenu, nicméně že všechny splňují důležité kvalitativní podmínky.

Pravda je taková, že právě v této skupině je největší podíl nejméně kvalitních potravin, jako jsou vepřové konzervy s minimálním obsahem masa nebo borůvkový džem téměř bez borůvek.

Příklady: Albert AH Basic, Billa Clever, Tesco Value

Nejlevnější nemusí vždy znamenat nejhorší

Nakupování v marketech vyžaduje jistou dávku orientace na trhu.

Značkové neznamená vždy dobré, neznačkové špatné, levnější horší a dražší lepší. Například tuňáky privátní značky Lidlu NiXe v testech poráží značkové výrobky, podobně je to například s pracími prášky.

Občas se také může přihodit, že výrobky privátních značek marketů jsou dražší než produkty od klasických výrobců.

Proveďte slepý test

Změnou nákupních návyků můžete ušetřit až několik tisíc korun ročně, stačí poskočit o jeden stupínek níže a např. místo výrobků standardních značek kupovat produkty privátních.

Před takovouto změnou doporučujeme vyzkoušet na členech domácnosti slepý test – pro jednou koupit levnější alternativu výrobku a vyzkoušet, zda rozdíl poznají. Pokud ne, můžete cenově dostupnější produkt kupovat pravidelně.

Samozřejmě že pokud poznáte posun na kvalitě nebo pokud bude dražší varianta zboží zlevněná, levnější alternativu nekupujte.


Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.