, Změna operátora za 4 dny, aby zůstalo stejné číslo (O2, T-Mobile, Vodafone) - Skrblík.cz

Změna operátora za 4 dny, aby zůstalo stejné číslo (O2, T-Mobile, Vodafone)

Změna mobilního operátora je od 1. února 2018 ještě rychlejší. Výpovědní lhůta se snížila ze 30 dnů na pouhých 10 dnů. Začíná běžet dnem podání výpovědi, po uplynutí deseti dnů platnost smlouvy zaniká. Samotný převod čísla zabere 4 dny. Máme pro vás návod, jak nejrychleji přejít od jednoho operátora k druhému. Postup lze použít mimo u O2, T-Mobile, Vodafone a dalších operátorů.

Změna operátora 2018: Jak přenést telefonní číslo, aby zůstalo stejné

1Podejte výpověď u stávajícího operátora

Změna operátora 2018: Postup, jak přenést telefonní číslo, aby zůstalo stejnéVýpověď u stávajícího operátora můžete podat písemně doporučeným dopisem nebo osobně ve značkové prodejně, v některých případech lze zavolat na infolinku. Po přijetí výpovědi operátorem vám bude vygenerováno ČVOP, obvykle vám bude doručeno SMS zprávou.

ČVOP je zkratka pro Číslo výpovědi opuštěného poskytovatele, jeho součástí je také nejbližší možné datum, kdy lze provést přenos telefonního čísla. Zvolit si sice můžete kterékoliv následující datum, ale v takovém případě by vaše telefonní číslo bylo po jistou dobu nedostupné.

Vygenerované ČVOP má platnost 60 dní. Po jeho vypršení se nic nestane, váš vztah s operátorem pokračuje, jako byste o ČVOP nežádali.

Jak dát výpověď mobilnímu operátorovi 2018

Retence, aneb jak získat slevu u operátora

Retence O2 / T-Mobile / Vodafone 2018 | © © Macxever | Dreamstime.comJakmile požádáte o vygenerování ČVOP, můžete očekávat telefonát z retenčního oddělení vašeho stávajícího operátora. Cílem telefonátu je zabránit chystanému přenosu.

Operátor vám obvykle nabídne slevu v řádu až desítek procent nebo možnost upravit skladbu tarifu dle počtu provolaných minut, odeslaných SMS zpráv a přenesených dat.

Retence je hra. Cílem operátora je prodloužit vaši smlouvu a ideálně navýšit úvazek. Cílem zákazníka je ušetřit, nebo získat více služeb za méně peněz.

  • Čím vyšší měsíční útrata, tím vyšší sleva
    Výše možné slevy roste spolu s tím, jak roste měsíční útrata zákazníka. Započítává se do ní i pevný internet, mobilní TV a všechny další služby vázané k danému účtu, nikoliv pouze dotyčný mobilní tarif.
  • Zjistěte si aktuální retenční nabídky operátorů
    Na telefonát s retenčním oddělením se připravte. Pokud vás zaskočí, požádejte o zavolání v jiný čas a v mezičase si prostudujte fórum MobilMania.cz. Uživatelé v něm zveřejňují aktuální retenční nabídky O2, T-MobileVodafone. Získáte tak jasnou představu, jakou slevu můžete získat.
  • Pořádejte o ČVOP, abyste zatlačili na operátora
    Smlouvu s operátorem nedoporučujeme prodlužovat automaticky. Pokud o změně operátora neuvažujete, přesto doporučujeme požádat o ČVOP a vyjednat si přes retenci lepší podmínky.

2ČVOP sdělte novému operátorovi

U nového operátora si vyberte nejvhodnější tarif, předejte mu žádost o přenos čísla a domluvte se na datu, ke kterému provedete změnu. ČVOP je nutné novému operátorovi sdělit alespoň čtyři dny před plánovaným datem změny.

Od budoucího operátora získáte SIM kartu, na které může být napsáno jiné než vaše telefonní číslo. Nelekejte se. V den převodu bude přehráno číslem u vašeho původního operátora.

3Deaktivace původní a aktivace nové SIM karty

Ve smluvený den přenosu (obvykle mezi půlnoci a druhou hodinou ranní) přestane být SIM karta původního operátora funkční. Telefon nebude mít signál a nebude se moct přihlásit do sítě.

Poté (může to trvat až do šesté hodiny ranní) nastane okamžik, kdy se SIM karta nového operátora poprvé přihlásí do sítě. Od toho okamžiku můžete využívat služby operátora, ke kterému jste přecházeli.

SIM kartu v telefonu můžete fyzicky vyměnit již po půlnoci. Den před uskutečněním převodu vám bude pro jistotu zaslána informační SMS.

Dotazy k přenosu telefonního čísla

1Jak získám ČVOP?

ČVOP vám operátor pošle po přijetí výpovědi, v některých případech lze ČVOP získat alternativním způsobem:

  • Jak získat ČVOP od O2
    Tarifní zákazníci mohou poslat SMS zprávu ve tvaru “CVOP PUK” na číslo 999111, držitelé předplacenek musí zavolat na infolinku.
  • Jak získat ČVOP od T-Mobile
    Zákazníci s tarifem musejí nejprve podat výpověď, čtenáři s Twist kartou si o něj mohou zatelefonovat na 4603.
  • Jak získat ČVOP od Vodafone
    Zákazníci s tarifem se ČVOP dozví po podání výpovědi. U předplacených karet lze o ČVOP požádat SMS zprávou ve tvaru “PRENOS ANO heslo” odeslanou na 7700.

2Jak vypadá Číslo výpovědi opouštěného poskytovatele?

ČVOP je 14místné číslo, ve kterém je zakódován mimo jiné nejbližší možný datum přenosu.

Číslo výpovědi opouštěného poskytovatele může být třeba 33402181234560.

  • 334
    Kód původního poskytovatele služeb.
  • 0218
    Nejbližší možné datum přenosu ve formátu MMDD, v tomto případě je jím 18. únor. Platnost ČVOP je 60 dní od vystavení.
  • 123456
    Pořadové číslo přenosu
  • 0
    Kontrolní číslice

3Kolik stojí přenos telefonního čísla?

Za převod telefonního čísla vám T-Mobile ani Vodafone nebude účtovat žádný poplatek, u O2 zaplatíte 99 Kč.

Musíte však mít vyrovnané své závazky vůči svému starému operátorovi, u předplacených karet nesmíte mít záporný kredit.

Nulovou výši poplatku za přenos telefonního čísla si včas vždy ověřte u operátora.

4Jaká je pokuta za předčasné ukončení smlouvy?

Poplatek za předčasné ukončení smlouvy je u nefiremních zákazníků 20 % ze závazku za zbývající období. Firmy a podnikatelé musí doplatit 100 % ze zbylého závazku.

Pokud je váš úvazek 500 Kč měsíčně a do konce smlouvy zbývá 12 měsíců, zaplatíte pokutu 1 200 Kč. Alikvótní část ceny musíte doplatit také u dotovaných telefonů či modemů.

5Jaká je výpovědní lhůta u mobilních operátorů?

Pokud budete telefonní číslo přenášet k jinému mobilnímu operátorovi, trvá výpovědní lhůta 10 dnů. Začíná běžet dnem podání výpovědi, po uplynutí 10 dnů smlouva zaniká.

Plánujete-li číslo přestat používat, výpovědní lhůta je dlouhá 30 dní.

6Jak dlouho trvá přenos telefonního čísla?

Minimální lhůta pro převod telefonního čísla k novému operátorovi jsou 4 pracovní dny. U předplacených karet je proces rychlejší, u mobilních tarifů, kde je nutné smlouvu vypovědět, běží 10denní výpovědní lhůta.

Našli jste chybu?

Nahlásit chybu