8 rad, jak neprodělat na slevových portálech

Hana Volencová
Publikováno 3. března 2024
  • První slevové portály se v ČR objevily v roce 2009, fenoménem se staly po roce 2010 a v roce 2011 už jich existovalo přes 300
  • Trh se postupně vyčistil a proměnil, v současnosti už nejde tolik o slevu jako o zážitek
  • Máme pro vás 8 tipů, jak slevové portály využívat chytře, nenapálit se a neprodělat
  1. Nekupujte zbytečnosti a nevěřte všem superlativům

    8 rad, jak neprodělat na slevových portálechRada, která vám ušetří nejvíce peněz, je jednoduchá. Nekupujte na slevových portálech zboží, které nepotřebujete, jen proto, že je prodáváno se slevou, tváří se, že bez něj nemůžete žít, a fotografie vypadají lákavě.

    Prodejci využívají na slevových portálech všechny cesty, aby se vám nabízené zboží či služba zalíbily, ačkoli by vás nikdy předtím nenapadlo si je koupit. Obvykle nešetří superlativy a používají zmatené či zavádějící fráze, které mají z průměrné nabídky vytvořit luxusní. Doporučujeme na ně příliš nespoléhat.

  2. “Původní cena”

    Částku, která je uvedena jako “původní cena”, je potřeba brát s rezervou. Není výjimkou, že dochází k jejímu záměrnému navyšování tak, aby byla poskytnutá sleva co nejvyšší. Nenechejte se slepě nalákat na vysoká procenta úspory a běžnou cenu si ověřte.

    Nedívejte se přitom jen na stránky daného obchodníka, který ji mohl po dobu platnosti dané nabídky na svém webu uměle zvýšit. K porovnání ceny produktů použijte třeba stránku Heureka.cz nebo Zboží.cz, standardní ceny zájezdů zjistíte např. na webu Invia.cz, cenu ubytování si můžete porovnat na portálu Booking.com. Kolikrát tímto způsobem naleznete výhodnější nabídku, než jakou nabízí slevový portál.

  3. Čtěte hodnocení

    Slevové portály už jsou dnes spíše formou reklamy, než že by díky nim zákazník nějak výrazně ušetřil. Dají se tu však najít i opravdové perly. Začínající obchody se zajímavým sortimentem, nové restaurace, hotely nebo poskytovatelé služeb s pěkným konceptem, kteří na sebe potřebují na začátku upozornit.

    Ovšem někteří obchodníci využívají slevové servery jako nástroj, který jim pomůže zaplnit neprosperující podnik nebo zbavit se jinak neprodejného či nekvalitního zboží.

    Můžete se tedy nakonec setkat se značně podprůměrnými službami, za něž byste plnou cenu nikdy nezaplatili. Potraviny vám mohou přijít s blízkou expirací. Oblečení a doplňky nemusí vypadat tak pěkně jako na obrázku.

    Čtěte tedy hodnocení. Často je přímo u nabídky dostupná zpětná vazba od zákazníků, kteří už voucher zakoupili, i s jejich reálnými fotografiemi zážitku či zboží. A před nákupem voucheru do kterékoliv restaurace či ubytovacího zařízení doporučujeme prověřit si jeho kvality třeba na webu Booking.com nebo TripAdvisor.com.

  4. Přeprodávané zboží z Číny

    To je další kapitola. S přeprodávaným zbožím z čínských obchodů se poslední dobou na slevových portálech roztrhl pytel. Kombinace nízké ceny a zajímavého nápadu je obvykle jasným ukazatelem, výjimkou ale není ani oblečení nebo doplňky.

    Pokud máte o takové zboží zájem, ověřte si, zda není dostupné přímo v čínských obchodech. Vyjde vás to totiž obvykle o dost levněji. Nejpopulárnější AliExpress.com nabízí většinu zboží s dopravou do ČR zdarma. Máte-li v mobilu aplikaci AliExpress, stačí dokonce přes ikonku fotoaparátu vedle vyhledávací lišty vyfotit obrázek nabízeného zboží a aplikace vám ho sama vyhledá.

    Výhodou nákupu přes slevový portál může však být rychlejší doručení, protože obchodníci přeprodávající čínské zboží ho mají obvykle už na skladě v Česku.

  5. Přečtěte si podmínky uplatnění voucheru

    Než kliknete na tlačítko “Koupit”, pročtěte si důkladně podmínky uplatnění dané nabídky. Nejde totiž jen o dobu platnosti voucheru. Omezení se může týkat také určitých dnů v týdnu. Setkáte se s tím, že na pobyt nelze jet o víkendu nebo že ostříhat či namasírovat se můžete nechat jen v určitých časech.

    U nabídky může být taky nějaký doplatek, který není zahrnutý v ceně voucheru. U pobytů to bývají rekreační poplatky obcím nebo parkovné, u zahraničních zájezdů doprava na místo, u jídla s sebou chybí započítaný obalový materiál, u zboží samozřejmě poplatek za doručení.

    Všechny tyto skutečnosti je potřeba vzít v potaz a rozhodnout se, zda je pro vás i za takových okolností nabídka stále výhodná.

  6. Pochybné slevové portály

    Jestliže jste na pro vás neznámém slevovém portálu narazili na lákavou nabídku a chcete ji využít, web si nejdříve prověřte. A čím je cena lákavější, tím důkladněji.

    Na poctivém slevovém portálu naleznete jméno a adresu provozovatele a jeho IČ, které si můžete ověřit v obchodním rejstříku. Naopak absolutně neberte v potaz velmi často smyšlené “zkušenosti dalších zákazníků”. Další dobré rady najdete v našem článku Jak poznat podvodný e-shop.

  7. Garance spokojenosti

    Všechny férové slevové portály nabízí svým zákazníkům garanci spokojenosti a zákaznickou podporu. Díky ní je možné řešit formou kompenzace případy, kdy služby nejsou z nějakého důvodu poskytnuty nebo nedosahují slíbených kvalit. Garance spokojenosti má význam zejména u slev na pobyty.

    Nebojte se ozvat, pokud jste zklamaní. Myslete však na to, že řadu věcí lze vyřešit už komunikací na místě během poskytování služby. A určitě bude mít větší efekt upozornit recepční hotelu, že máte v rámci poukazu nárok i na hodinu sauny, než si pak doma stěžovat, že jste ji nedostali. Bohužel se stává, že personál podniku není vždy dokonale obeznámen s náplní voucheru.

  8. Nenechte voucher propadnout

    U pobytů, restaurací, masáží a dalších zážitků si ohlídejte platnost voucheru. Rezervaci nenechávejte na poslední chvíli, kdy bývá již většina kapacit vyčerpána a mohou vám být nabídnuty už jen nevyhovující termíny.

    Obsahuje-li váš voucher v sobě další služby, typicky že máte možnost v rámci pobytu využít masáž nebo wellness, doporučujeme poskytovatele kontaktovat už předem a domluvit si včas termín i na tyto doplňkové služby. Nestane se vám tak, že po příjezdu zjistíte, že do vířivky už můžete jít jedině v sobotu ve dvě hodiny odpoledne, když tou dobou chcete být na Sněžce.

Příklady některých slevových portálů

V Česku funguje momentálně několik slevových portálů, mezi nejznámější se řadí ty následující:

Slevomat

Slevomat.cz je největší a nejznámější ze slevových portálů a funguje již od roku 2010. Nabízí slevy ve všech oblastech od cestování, relaxačních pobytů přes kulturu, zábavu a wellness až po oblečení a potraviny.

Travelking

Travelking.cz, dříve Slevoking, se zaměřuje čistě na pobyty a cestování.

Outdoor Trip

OutdoorTrip.cz je agregátorem zážitků, u nich na webu najdete aktivity a zážitky od prověřených průvodců i agentur napříč celým světem.

BigZoom

BigZoom.cz (dříve Hyperslevy.cz) nabízí hotely, penziony, wellness a zážitky.

Pepa

Pepa.cz se zaměřuje především na prodej zboží, především elektroniky, hraček pro děti, potřeb pro domácnost nebo oblečení.

Skrz

Skrz.cz je portál, kde najdete pobyty v ČR i v zahraničí u moře a další zážitky.

Vykupto

Vykupto.cz nabízí především zájezdy, lázeňské pobyty a zážitky.

Pobyty absolvujte ve lhůtě 14 dnů od okamžiku zakoupení voucheru

Lázeňské pobyty, wellness víkendy a další slevy vyžadující rezervaci v daném zařízení doporučujeme absolvovat ve lhůtě 14 dnů ode dne zakoupení poukazu. Právě dva týdny jsou zákonnou lhůtou, ve které můžete bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy. V případě vyčerpané kapacity ubytovacího zařízení tak můžete voucher vrátit bez ztráty peněz.


M
Míla 11.11.2023 – 08:42

Zajímalo by mne jak nakupovat na Temu. Děkuji M.

Odpovědět

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.