Záruka na nové auto: Srovnání 24 značek vozů (aktuální pro 2020)

Zákonná záruka na nové vozy je 2 roky, některé automobilky tuto lhůtu ve snaze přilákat zákazníky prodlužují. Rekordmanem v tomto ohledu je automobilka Kia, která poskytuje základní záruku na dobu až 7 let a najetí 150 000 kilometrů.

Co je dobré vědět o záruce

1Dvouletá záruka neplatí na běžné spotřební díly

Zákonná dvouletá záruka se nevztahuje na ty součásti vozu, jež se jízdou výrazně opotřebovávají, tedy například na brzdové destičky.

2Záruční lhůta některých dílů se liší

Standardní dvouletá záruka neplatí vždy na všechny díly auta. Prodloužená záruka v délce až 5 let je zpravidla uplatňována na lak vozidla, garance až 12 let na karoserii automobilu. Tyto záruky přestávají platit po ujetí počtu kilometrů stanovených výrobcem vozidla.

3Záruka je podmíněna pravidelnými návštěvami servisu

Zákonná a prodloužená záruka je u nového vozu podmíněna pravidelnými návštěvami servisu – obvykle buď jednou za rok, nebo po najetí 15 000 km v závislosti na tom, co nastane dříve. Návštěva servisu musí být zaznamenána v servisní knížce vozu, veškerý materiál a práci techniků musíte zaplatit.

4

Na servisní prohlídky není nutné jezdit do autorizovaných servisů

Od roku 2010 platí nařízení Evropské komise, že není nutné jezdit výhradně do autorizovaných servisů. Ty jsou, jak je známo, obvykle dražší než neautorizované servisy. V případě nedodržení předepsaných servisních intervalů můžete přesto o zákonnou i prodlouženou záruku přijít.

Přehled délky záruky dle výrobce automobilu

VýrobceZákladní záruka
Alfa Romeo2 roky (neomezeně) + 3 roky nebo 100 000 km prodloužená záruka
Audi2 roky + 2 roky, nebo 120 000 km
BMW2 roky; 3 roky na lak a 12 let na zrezivění
Citroën2 roky
Dacia3 roky, nebo 100 000 km + 6 let na zrezivění karoserie (co nastane po 2 letech dříve)
Fiat2 roky (neomezeně) + 3 roky nebo 100 000 km prodloužená záruka na mechanické vady, 3 roky na vady laku, 8 let na zrezavění karoserie
Ford2 roky
Honda3 roky (nebo 100 000 km – co nastane dříve), 3 roky na korozi laku, 5 let na výfukový systém, 10 let na korozi podvozku a 12 let na prorezavění vozidla
Hyundai5 let (bez omezení počtu ujetých km)
Chrysler2 roky + 7 let záruka proti korozi
Kia7 let/150 000 km (co nastane po 3 letech dříve), 5 let na lak; 10-12 let na zrezivění karoserie (podle modelu)
Lancia2 roky + 3 roky nebo 100 000 km na mechanické vady, 3 roky záruka na vady laku a 8 let záruka na prorezavění karoserie
Mazda3 roky/100 000 km (co nastane po 2 letech dříve), 3 roky na lak, 12 let na zrezivění karoserie
Mercedes-Benz2 roky
Nissan3 roky/100 000 km (co nastane dříve), 3 roky na lak, 12 let na zrezivění karoserie
Opel5 let (nebo 150 000 km – co nastane dříve)
Peugeot2 roky
Renault5 let
Seat2 roky + 12 let na prorezavění karoserie
Škodastandardní záruka 2 roky, 3 roky na vady laku, 12 let na prorezavění karoserie
Toyota3 roky/100 000 km, 3 roky na vady laku, 12 let na prorezavění karoserie; 5 let/100 000 km na komponenty hybridního pohonu
Volkswagen2 roky

Prodloužená garanční lhůta – vyplatí se?

Všechny automobilky nabízejí za příplatek možnost prodloužení zákonné záruční lhůty o jeden rok či více let. Obvyklá cena prodloužené záruky se pohybuje v intervalu mezi 2 000 Kč a 3 000 Kč s tím, že u luxusních vozů typu Audi za ni zaplatíte i více než šest tisíc korun.

Prodloužená záruka se řídí celou řadou podmínek, zpravidla:

  • Její platnost končí najetím určité vzdálenosti, nejběžněji 150 000 km.
  • Je podmíněna absolvováním garančních podmínek v intervalech stanovených výrobcem vozidla. Garanční prohlídky nejsou zdarma, v závislosti na modelu vozu a míře opotřebení zaplatíte  2 000 Kč a více.

Rozhodnutí připlatit si za prodlouženou záruku by se tak mělo odvíjet od konkrétní nabídky toho kterého výrobce. Vhod přichází zejména u provozovatelů vozidla, kteří často cestují po celé republice či do zahraničí a potřebují se na své vozidlo stoprocentně spolehnout. Záruční opravy lze obvykle využít v servisech po celé Evropě.

>