Záruka na nové auto

Zákonná záruka na nové vozy je 2 roky, některé automobilky tuto lhůtu ve snaze přilákat zákazníky prodlužují. Rekordmanem v tomto ohledu je automobilka Kia, která poskytuje základní záruku na dobu až 7 let a najetí 150 000 kilometrů.

Co je dobré vědět o záruce

1Dvouletá záruka neplatí na běžné spotřební díly

Zákonná dvouletá záruka se nevztahuje na ty součásti vozu, jež se jízdou výrazně opotřebovávají, tedy například na brzdové destičky.

2Záruční lhůta některých dílů se liší

Standardní dvouletá záruka neplatí vždy na všechny díly auta. Prodloužená záruka v délce až 5 let je zpravidla uplatňována na lak vozidla, garance až 12 let na karoserii automobilu. Tyto záruky přestávají platit po ujetí počtu kilometrů stanovených výrobcem vozidla.

3Záruka je podmíněna pravidelnými návštěvami servisu

Zákonná a prodloužená záruka je u nového vozu podmíněna pravidelnými návštěvami servisu – obvykle buď jednou za rok, nebo po najetí 15 000 km v závislosti na tom, co nastane dříve. Návštěva servisu musí být zaznamenána v servisní knížce vozu, veškerý materiál a práci techniků musíte zaplatit.

4

Na servisní prohlídky není nutné jezdit do autorizovaných servisů

Od roku 2010 platí nařízení Evropské komise, že není nutné jezdit výhradně do autorizovaných servisů. Ty jsou, jak je známo, obvykle dražší než neautorizované servisy. V případě nedodržení předepsaných servisních intervalů můžete přesto o zákonnou i prodlouženou záruku přijít.

Přehled délky záruky dle výrobce automobilu

Výrobce Základní záruka
Alfa Romeo 2 roky (neomezeně) + 3 roky nebo 100 000 km prodloužená záruka
Audi 2 roky + 2 roky, nebo 120 000 km
BMW 2 roky; 3 roky na lak a 12 let na zrezivění
Citroën 2 roky
Dacia 3 roky, nebo 100 000 km + 6 let na zrezivění karoserie (co nastane po 2 letech dříve)
Fiat 2 roky (neomezeně) + 3 roky nebo 100 000 km prodloužená záruka na mechanické vady, 3 roky na vady laku, 8 let na zrezavění karoserie
Ford 2 roky
Honda 3 roky (nebo 100 000 km – co nastane dříve), 3 roky na korozi laku, 5 let na výfukový systém, 10 let na korozi podvozku a 12 let na prorezavění vozidla
Hyundai 5 let (bez omezení počtu ujetých km)
Chrysler 2 roky + 7 let záruka proti korozi
Kia 7 let/150 000 km (co nastane po 3 letech dříve), 5 let na lak; 10-12 let na zrezivění karoserie (podle modelu)
Lancia 2 roky + 3 roky nebo 100 000 km na mechanické vady, 3 roky záruka na vady laku a 8 let záruka na prorezavění karoserie
Mazda 3 roky/100 000 km (co nastane po 2 letech dříve), 3 roky na lak, 12 let na zrezivění karoserie
Mercedes-Benz 2 roky
Nissan 3 roky/100 000 km (co nastane po 2 letech dříve), 3 roky na lak, 12 let na zrezivění karoserie
Opel 5 let (nebo 150 000 km – co nastane dříve)
Peugeot 2 roky
Renault 5 let
Seat 2 roky + 12 let na prorezavění karoserie
Škoda standardní záruka 2 roky, 3 roky na vady laku, 12 let na prorezavění karoserie
Toyota 3 roky/100 000 km, 3 roky na vady laku, 12 let na prorezavění karoserie; 5 let/100 000 km na komponenty hybridního pohonu
Volkswagen 2 roky

Prodloužená garanční lhůta – vyplatí se?

Všechny automobilky nabízejí za příplatek možnost prodloužení zákonné záruční lhůty o jeden rok či více let. Obvyklá cena prodloužené záruky se pohybuje v intervalu mezi 2 000 Kč a 3 000 Kč s tím, že u luxusních vozů typu Audi za ni zaplatíte i více než šest tisíc korun.

Prodloužená záruka se řídí celou řadou podmínek, zpravidla:

  • Její platnost končí najetím určité vzdálenosti, nejběžněji 150 000 km.
  • Je podmíněna absolvováním garančních podmínek v intervalech stanovených výrobcem vozidla. Garanční prohlídky nejsou zdarma, v závislosti na modelu vozu a míře opotřebení zaplatíte  2 000 Kč a více.

Rozhodnutí připlatit si za prodlouženou záruku by se tak mělo odvíjet od konkrétní nabídky toho kterého výrobce. Vhod přichází zejména u provozovatelů vozidla, kteří často cestují po celé republice či do zahraničí a potřebují se na své vozidlo stoprocentně spolehnout. Záruční opravy lze obvykle využít v servisech po celé Evropě.

Našli jste chybu?

Nahlásit chybu