Jak uvařit míchaná vejce

Michal Pavelka
Publikováno 9. března 2021
  1. Jak uvařit míchaná vejce

    Recept na samotná míchaná vejce

    Pokud nechceme experimentovat s různými chutěmi, připravíme si vejce jen z těchto ingrediencí: vejce, lžíce másla, špetka soli a špetka pepře.

    Vejce (pro jednu osobu tři) vyklepneme do hrnku či misky (zkontrolujeme, jestli nám do nich nespadl kus skořápky) a trochu rozmícháme se špetkou pepře a soli. Opravdu jen jemně, aby nedošlo ke spojení žloutku a bílku. Se solí to nepřeháníme, ale přece jen trochu osolíme, protože takto dojde k dobrému prosolení celé směsi. Na talíři pak můžeme podle chuti jen dosolit.

    Na ohřáté pánvičce si rozehřejeme lžíci másla a směs vlijeme na pánvičku. Stále promícháváme, podle chuti a teploty pánve zahříváme od půl minuty do dvou minut.

    Umístíme na talíř, nejlépe předehřátý, a jíme buď samotné nebo třeba s chlebem s tenkou vrstvou másla.

  2. Energetická hodnota míchaných vajec

    Sto gramů míchaných vajec má energetickou hodnotu kolem sedmi set kilojoulů. Ve sto gramech vajec je přibližně 12 gramů bílkovin a 12 gramů tuků. Zbytek je z velké části voda. Vejce neobsahují vlákninu. V tomto množství vajec se skrývá necelé polovina gramu cholesterolu.

    Vejce jsou v současnosti považována za zdravou potravinu, ale obsahují poměrně velké množství cholesterolu. Nezapomeňte, že jste k nim také přidali máslo. Je tak lepší, pokud si sledujete nutriční hodnoty, připravit je na pánvi s méně přilnavým povrchem a tedy bez potřeby tuk použít.

  3. Míchaná vejce se šunkou

    Pokud se nespokojíme se samotnými vejci, můžeme je doplnit uzeninou. Nejlépe kvalitní slaninou nebo šunkou.

    Uzeninu nakrájíme na kostičky nebo na plátky a do pánve vložíme ještě před vejci. Prudce orestujeme a pak dáme vejce na cca půl minuty až dvě minuty (podle toho, jak hodně chceme mít vejce vysušená).

    Nezapomeňme, že přidáním uzeniny zvyšujeme kalorickou hodnotu pokrmu i množství soli.

  4. Míchaná vejce se zeleninou

    Zdravější bude, když pokrm obohatíme zeleninou a tím i vlákninou. Pokud chcete zachovat nutriční hodnoty zeleniny, tak ji jen povaříme a vajíčka přidáme jako přílohu.

    Chutnější je zeleninu osmažit a pak pokračovat standardně přidáním vajec. Vhodnou zeleninou je cibule (bez ní si někteří neumí představit ani obyčejná míchaná vajíčka). Ale vynikající jsou vajíčka třeba i s na plátky nakrájenými ředkvičkami nebo na kostičky nakrájenou paprikou.

    Fantazii se meze nekladou, můžete použít klidně i fazolky, brokolici, květák. Otázkou je, jestli takto upravené jídlo již nepatří do článku s názvem Jak připravit lečo.

  5. Míchaná vejce s houbami

    Množství bílkovin v pokrmu můžeme zvýšit, pokud místo uzeniny použijeme houby. Delší bude ale čas na přípravu. Podle typu hub počítejte navíc s cca deseti minutami (plus čištění hub). Houby nakrájejte na plátky, osmahněte na másle a následně duste asi zmíněných deset minut.

    Teprve poté přidejte vajíčka, která necháte zatáhnout podle toho, jak hodně tekuté je chcete mít. Použít můžete žampiony, hřibovité houby či jiné jedlé druhy.

  6. Míchaná vejce s droždím

    Droždí, kvasnice, to jsou vlastně také houby. Míchaná vejce s droždím získají opět novou chuť. Ideální je osmažit si nejprve na hodně drobno nakrájenou cibuli, pak přidat droždí. To se nejprve rozpustí a poté začne růžovět a vonět trochu jako po mase. To je ten správný okamžik pro přidání vajec.

    Kvasnice obsahují velké množství vitaminů řady B. Na tři vejce připadne tak sedmdesát pět gramů droždí.


Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.