Jak poznat špatné ložisko u auta

Petr Verner
Publikováno 9. března 2021
  1. Jak poznat špatné ložisko u auta

    Jak poznat špatné ložisko v kole

    Pokud se v autě ozývá hučení z přední nebo zadní části, bývá nejčastější příčinou ložisko kola. Můžeme ho vyzkoušet ještě za jízdy. V zatáčce, při větším zatížení jedné strany, by mělo poškozené ložisko více hučet. Pokud příliš nebrzdíme, měl by být také buben nebo kotouč kola, kde je poškozené ložisko, po jízdě teplejší.

    Pokud si ještě nejsme jisti je-li na vině špatné ložisko, po zastavení zvedneme auto autozvedákem. Použít můžeme třeba Hydraulický auto zvedák UltimateSpeed. Kolem pomalu otáčíme a poškozené ložisko by se mělo prozradit hlukem.

    Pokud hluk neslyšíme, můžeme ke kolu a uchu přiložit šroubovák. Hučení, nebo křupavý zvuk tak uslyšíme zesíleně. Kolo také můžeme uchopit nejprve vpravo a vlevo, potom nahoře a dole a zahýbat s ním. Jakákoliv vůle ukazuje právě na vadné ložisko kola.

  2. Jak poznat špatné ložisko spojky

    Při startu studeného motoru na volnoběh můžeme slyšet klepání jakoby ze spodku motoru. Zvuk po sešlápnutí pedálu spojky zmizí. Na vině zde není ložisko, ale opotřebený setrvačník.

    Ložisko spojky se naopak projeví při zahřátém motoru. Při přeřazení, nebo i jen sešlápnutí spojkového pedálu uslyšíme zachrastění.

    Hydraulické vypínací ložisko spojky můžeme poškodit nesprávným způsobem jízdy, kdy máme nohu trvale položenou na spojkovém pedálu.

  3. Jak poznat špatné ložisko alternátoru

    Alternátor je zařízení, které dodává elektrický proud pro elektrické části vozidla a dobíjí baterii. Pokud je vadný, baterie se zvolna vybíjí a objeví se typické příznaky: slábnoucí světla, špatné startování a konečně se auto zastaví úplně. Viz též skrblíkův návod Jak vyměnit autobaterii

    Jednou z mnoha příčin může být i vadné ložisko alternátoru. Projevuje se nejčastěji pískáním z motoru zhruba v oblasti klínového řemenu, někdy však i ševelením. Řešením je výměna ložiska, nebo celého alternátoru, který koupíte nový, po repasi nebo na vrakovišti za cenu obvykle do 2000,- Kč.


M
Martin 29.09.2019 – 20:54

Dobrý den, je možné že by přestalo hučet v zatáčce zatížené ložisko? To odlehčené jsem již nechal měnit ale bohužel nepomohlo. Co by to popř. mohlo být? Lehké vibrace a hučení(ne kmitající ale stálé). děkuji

Odpovědět

J
Jiří 14.04.2021 – 15:05

dobrý den chci se pozeptat mam L 200 a pořad mě sviti na palubce že je zapnuty zadek v servisu tvrdí že je vše v pořádku ale kolikrat se me stane ze kontrolka zhasne a při opětovnem nastartovaní opet se rozsvítí . Kdyz stojim v kopci nebo couvam s vozíkem tak musím přes spojku jinak auto nerozjedu a ani nema tah .Spojku jsem uz musel letos menit 2x mužete mě někdo poradit DĚKUJI

Odpovědět

PS
Petr Sedlaček 25.06.2022 – 08:29

Dobrý den, mám dotaz ohledně vozu Škoda Superb 125kw dsg 4x4 po opakovaném problému s hučením vozu při delší jízdě kdy je auto v provozu a zahřáté. Rozhodl jsem se o kontrolu a případnou výměnu ložisek v zadních kolech a zadním diferenciálů a s tím došlo i k výměně i zadních ramen které nebyly v dobré kondici samozřejmě i výměnou naplní . A problém přetrvává. Jen rada co by to v tomto případě mohlo ještě být ? Přemýšlel jsem ložisko spojky ? Pneu jsou nové …. Děkuji za odpověď .

Odpovědět

Napsat komentář

Další návody na téma auto


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.

Rubriky
O nás