10 nápadů na aktivity pro děti od 2 do 8 let
- Existuje spousta aktivit a her, které vás nic nestojí a vaše dítě zabaví
- Některé aktivity jsou vhodné i jako hry pro více hráčů
- Přinášíme 10 tipů na společnou činnost rodiče a dítěte, při které se dítě učí a rozvíjí svůj intelekt
Slevový kód na hry a hračky
Obrovský výběr kreativních hraček a her, které pomáhají přirozeně rozvíjet dětské schopnosti a intelekt, nabízí e-shop Agátin svět. Skrblík navíc pravidelně sleduje slevy a akce, které obchod nabízí, tak mrkněte, jestli pro vás zrovna nemá Agátin svět slevový kód.
-

Zvířátka (asi od 2 let)
Rozmístěte na zem obrázky zvířat, které vaše dítě zná. Řekněte název některého ze zvířat, dítě ho musí najít a napodobit zvuky, které vydává. V akčnější variantě může napodobit i jeho pohyb.
-

Krabice pokladů (asi od 2 let)
Dejte do krabice různé předměty, např. šálu, míček, lžíci. Dítě do bedny naslepo sáhne a musí pouze podle hmatu poznat a pojmenovat, co drží.
-

Hledání barev (asi od 2 let)
Rodič řekne barvu, např.: “Najdi něco červeného!” a dítě ji hledá v místnosti. Starším dětem můžete hru ztížit tím, že přidáte další parametr, např.: “Najdi něco červeného a měkkého!”
-

Co chybí? (asi od 3 let)
Podle věku dítěte položte na stůl 3 až 5 předmětů – mohou to být různé věci z domácnosti, ovoce nebo hračky. Nechejte dítě, aby si je chvíli prohlíželo, a potom ho požádejte, ať se otočí zády. Jeden předmět schovejte. Dítě si následně předměty opět prohlédne a musí poznat a pojmenovat, co chybí.
-

Slovní hrátky (asi od 4 let)
První variantou slovních hrátek je rýmování: Rodič řekne slovo a dítě na něj má vymyslet rým, např. pes – les. Další variantou jsou slovní opaky: Rodič řekne slovo a dítě má doplnit opak, např. den – noc, těžký – lehký.
Můžete si také zahrát pohádkové pokračování: Rodič začne vyprávět známou pohádku, ale v půlce věty se zastaví. Dítě doplní, co se stalo. Takto se střídáte, dokud nepřevyprávíte celý příběh.
-

Uhodnutí zvířete (asi od 5 let)
Jeden z hráčů si myslí zvíře, ostatní se snaží uhodnout, jaké zvíře to je. K uhodnutí mohou pokládat pouze otázky, na které je možné odpovědět ano/ne, např.: “Má zvíře, na které myslíš, čtyři nohy? Leze po stromech? Umí plavat?”
-

Barvy (asi od 5 let)
První hráč řekne barvu a na někoho ukáže. Ten musí říct název nějakého předmětu, který má zmíněnou barvu. Např. začínající hráč řekne “žlutá” a druhý hráč řekne “banán”.
-

Skládání slov z písmen (asi od 6 let)
Připravte si předem kartičky s větším počtem různých písmen. Každý hráč si vytáhne 7 písmen a zkusí z nich složit co nejvíce slov, za každé slovo získá jeden bod. Písmena není možné opakovat víckrát, lze použít jen to, co si hráč vytáhne. Příklad: Hráč si vytáhne písmena L, I, E, V, D, A, K. Složit z nich může např. slova LEV, VIDLE, LID, VEKA, VAL apod.
Přiřazení předmětů k písmenku (asi od 6 let)
Využít můžete již připravené kartičky s písmenky. Dítě si jich několik vytáhne a poté bude ke každému písmenku hledat věci, které na dané písmeno začínají. Například k vytaženým písmenům J, N, H dítě přidá jablko, nůžky a hrnek.
Při více dětech je možné zahrát si hru, při které se vytáhne vždy jedno písmeno a děti se snaží k němu najít co nejvíc věcí dostupných v domácnosti. Vyhrává hráč, který jich má nejvíc.
Obchodník (asi od 7 let)
Děti si zvolí či vylosují nějaké písmeno, např. D, a následně se v souladu s ním každý představí – řekne své jméno, odkud pochází a co prodává. Každá tato informace musí začít na zvolené písmeno. Pokud je tedy zvoleno D, první hráč řekne např.: “Jmenuji se David. Pocházím z Dánska. Prodávám dýně.” Když někoho z hráčů nic nenapadne, vypadává ze hry.








Zatím žádné komentáře