Jak efektivně zhubnout

Lenka Rutteová
Publikováno 9. března 2021
  1. Jak efektivně zhubnout

    Jak efektivně zhubnout doma

    Jak efektivně zhubnoutNejlépe se hubne doma, to je jasné. A zvládneme to i bez dietních poradců, pokud tedy netrpíme nějakou chorobou, která vyžaduje speciální režim. Hubnutí je totiž o úpravě životního stylu. A efektivní hubnutí znamená celoživotní změnu životního stylu bez návratu k předchozím zlozvykům, které nabrání přílišného množství tuku vlastně způsobily. Občasný návrat k libůstkám ve sladkém či tučném nevadí, pokud jde o opravdu občasnou záležitost, ne každodenní stereotyp.

    Podstatou efektivního hubnutí je pravidelnost jídla a malé porce

    jde v podstatě o to, že mozek, pokud tělo nedostává pravidelně najíst, tedy nemá pravidelný zdroj energie, vysílá do těla příkazy, aby se každým přijatým jídlem co nejvíce šetřilo a aby se z něj udělalo co nejvíce tukových zásob na horší časy, tedy na časy bez jídla.

    Je to stejné jako s penězi, Když nebudeme mít pravidelnou výplatu, budeme také více šetřit a počítat s nejhoršími scénáři.

    Proto je vhodné přistoupit k modelu, kdy jíme malé porce, ale klidně i šestkrát denně. Mozek si zvykne na jistotu, že tělo dostane pravidelně najíst a bude spotřebovávat vše, co obdrželo. Nebudou se tvořit tukové zásoby a naopak se bude brát ze zásob doposud vytvořených. mozek totiž nebude mít strach dát povel ke zmenšení zásob tuku.

    Ráno více škrobů, večer více bílkovin

    Další vychytávkou efektivního hubnutí je skladba stravy. Nejenže minimalizujeme tuky a rafinované cukry, také se snažíme jídlo během dne rozdělit tak, aby maximum sacharidů přišlo do těla ráno a během dne, kdy budou spotřebovány na energii pro režim těla.

    No a navečer pak už převážně bílkoviny, které v noci poslouží jako zdroj stavebních látek pro opravu těla. A nejsou zdrojem příliš velkého množství tuků na tvoření zásob. K tomu přidáme ještě minimalizaci soli a navýšení množství vypité čisté vody nebo bylinkového či ovocného čaje bez cukru během dne. Okolo dvou litrů, pravidelně po menších dávkách, stejně jako to budeme dělat s jídlem.

    Pohyb po celý den

    Tělo se potřebuje hýbat, aby hublo. Nejde o nijak náročný pohyb, stačí pravidelné procházky rychlejším tempem. Náročné cvičení buduje svalovou hmotu, což ale nevede k hubnutí na váze, pouze to formuje tělo. Snažte se hýbat pravidelně a několikrát denně. Zejména pokud máte sedavé zaměstnání.

  2. Jak efektivně zhubnout za týden

    Efektivní zhubnutí za týden je v podstatě nemožné. Jde sice nárazově sundat 3 – 4 kilogramy, ale rozhodně nejde o efektivní hubnutí. Pouze o vyplavení vody z těla a vyprázdnění střev. Zmenšení zásob tuku je po týdnu jen minimální.

    Navíc se po týdenní drastické dietě jen rychleji vracejí sundaná kila zpět nahoru. Pokud chcete hubnout efektivně, hubněte s výhledem na delší časový interval, alespoň 2 – 3 měsíce. Ale s vyhlídkou celoživotního omezování.

  3. Jak efektivně zhubnout za měsíc

    Efektivní zhubnutí za měsíc už možné je. Jedné se o 4 – 6 kg úbytku hmotnosti, které ale musí být podpořeno i lehkým aerobním cvičením, u kterého se pálí tukové zásoby. Pravidla pro efektivní hubnutí za měsíc najdete v prvním boxíku.

    A co se cvičení týká, jde například o rychlou procházku, trénink na eliptickém trenažéru, jízdu na kole, lehký běh, ale i běžné domácí cvičení na posílení tělesných partií, ale prováděné bez zátěže. Nechceme totiž, aby rostly svaly, chceme, aby se zmenšovaly tukové zásoby.

  4. Jak efektivně zhubnout cvičením

    Jak už jsme popsali výše, je efektivní hubnutí o pravidelném stravování se menšími porcemi, o pravidelném pití neslazených a neperlivých nápojů, o pravidelném pohybu, který ale není příliš náročný. Jde spíše o lehčí, ale déle trvající pohyb, při kterém se tukové zásoby efektivně spalují, svalová hmota neroste, ale jen se zpevňuje.

    Jde tedy například o rychlou procházku, trénink na eliptickém trenažéru, jízdu na kole, lehký běh, ale i běžné domácí cvičení na posílení tělesných partií, ovšem musíte jej provádět bez zátěže. Dobrá jsou i různá taneční cvičení v různých stylech tanců a dalších aerobních aktivit.

  5. Jak efektivně zhubnout tuk

    Tuk se hubne ve chvílích, kdy má tělo zdroj pravidelné výživy v menších porcích, s vyrovnaným zastoupením bílkovin, sacharidů i tuků. Dále dost tekutin a pravidelný delší, ale méně náročný pohyb. Tohle je kouzelná kombinace podmínek, která vede k efektivnímu spalování tělesného tuku. A navíc nedovolí, aby se nový usazoval.

  6. Jak efektivně zhubnout nohy

    Hubnutí nohou, zejména pokud patří k problémovým partiím konkrétního člověka, je velmi náročné. Spíše je tedy nutné se zaměřit na zpevnění nohou, které poskytne pocit zhubnutí. A také vykouzlí lepší výsledek i na pohled, navíc umožní nosit oblečení menší velikosti, o což od počátku v podstatě asi jde nejvíce.

    K tomu je dobré přidat rozumnou dietu popsanou v prvním boxíku. Ta samozřejmě způsobí, že bude hubnout úměrně celé tělo. A díky cvičení více posílí nohy. Ale pozor, cvičení musí být nenáročné, málo zatěžující, aby svalová hmota nerostla, jen se formovala.

    Co se druhů cvičení týká, je vhodné začít procházkami, zařadit lehkou jízdu na kole, cvičení na eliptickém trenažéru při minimální zátěži a také speciální cviky pro posílení a zpevnění svalů na nohou. Ale opět jen ty lehké.

  7. Jak efektivně zhubnout břicho

    Hubnutí břicha bývá tématem pro ženy i muže. Obě pohlaví totiž mívají tendence k přibírání na břiše, zatímco přibírání na nohou trápí většinou jen ženy. Je nutné myslet na to, že břišní tuk je ten nejnebezpečnější, nejvíce nás ohrožuje na zdraví, protože omezuje orgány v jejich činnosti. Proto se hubnutí břicha nevyplatí odkládat.

    Je vhodné začít boj na obou frontách, tedy jak dietou, respektive úpravou stravování, tak cvičením. Doporučenou úpravu stravování najdete v prvním boxíku. A co se cvičením? Z počátku jen drobné cviky na záda, břicho a hrudník, které se postupně budou měnit na ty náročnější. Ale dlouhodobě bez sebemenší zátěže navíc, zátěž tělesného tuku jistě dlouhou dobu postačí.

    Jakmile se ukáží první efekty, budete se cítit spokojenější čilejší a s větším množstvím energie po celý den. Díky zpevněným svalům nebude pohyb dělat žádný problém a díky pravidelnému stravovacímu a pitnému režimu vám bude fyzicky také fajn.

  8. Jak efektivně zhubnout boky

    Hubnutí boků je stejná záležitost jako hubnutí nohou, tedy u těch, kdo mají boky geneticky silnější, jde spíše o těžko řešitelný úkol. Nicméně je vždy vhodné se dát do posílení a zpevnění všech partií boků a nejbližšího okolí. Větší, ale pevné boky totiž vypadají velmi dobře. Mnohem lépe než boky sice štíhlé, ale povolené.

    Pročtěte si boxík 6, kde se o hubnutí nohou zmiňujeme. Dozvíte se mimo jiné, že je vhodné hubnout nejen cvičením, ale i zavedením rozumného denního režimu stravování i pití.


Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.