SKRBLOG

19 dotazů na Twisto: Jak funguje, jak získat bonus 300 Kč a jak výhodně platit v e-shopech

Pátek, 28. červen 2019, Michal Pavelka

Zatímco v některých firmách se musíte doslova probíjet smečkou různých mluvčích, Group Brand a Communications manažerů, ve společnosti Twisto bylo jednání jednoduché a na naše dotazy nám odpověděl přímo zakladatel a výkonný ředitel Michal Šmída.

Twisto je po RevolutuCurve kartě další ze služeb, které vám mohou ulehčit a někdy i zlevnit život.

 

1 V současnosti se na zákazníky valí nabídky fintechových firem, reagují i kamenné banky, byť trochu krkolomně. Pojďme spolu najít rozdíly mezi vámi a jinými službami. Pro Čechy je samozřejmě zajímavé, že vaše služba je česká a komunikuje česky. Expandujete i mimo Česko?

Vždy jsme chtěli být primárně lokálními hráči, kteří budou nabízet co nejvyšší standard poskytovaných služeb.

Se službami ušitými na míru trhu a také se zákaznickou podporou v místním jazyce. Nad expanzí přemýšlíme stejně, proto jdeme postupně do zemí, které jsou nám relativně podobné. Expanzi jsme započali v loňském roce v Polsku, kde nyní nabízíme online platbu v desítkách e-shopech a kde ještě letos spustíme celý ekosystém Twista včetně platebních karet a možnosti platit Apple Pay a dokonce i Google Pay.

Abychom dostáli tomu, že jsme lokální službou, otevřeli jsme v Polsku kancelář. V příštím roce plánujeme další expanzi do Rumunska, přemýšlíme také nad Slovenskem.

2 Jakým způsobem se uživatel k vaší službě přihlásí?

Do styku s námi může uživatel přijít dvěma způsoby.

Buď na nás narazí na jednom ze zhruba 700 spřátelených e-shopů, kde nabízíme nejjednodušší platbu jedním kliknutím. Zákazník si vybere platbu Twistem a vyplní všechny ostatní informace o sobě, na které je zvyklý. My za něj nákup zaplatíme a za 14 dní, kdy již ví, zda si zboží nechá, zaplatí nám. Pakliže by se rozhodnul zboží vrátit, udělá tak a nemusí řešit peníze, což je obrovská výhoda, která zjednodušuje online nakupování.

Druhou možností je zřízení Twisto účtu, které celé proběhne na webu Twisto.cz. Do začátku dostanete finanční bonus 300 Kč.

Twisto účet se pojí k mobilní aplikaci, která zjednodušuje každodenní platby, s možností platit jak plastovou kartou, tak také Apple Pay nebo například složenek či faktur pouhou fotografií.

3 Jak si ověřujete kredibilitu svých uživatelů?

Pro hodnocení kredibility jsme si ve Twistu vyvinuli speciální nástroj, kterému říkáme Nikita.

Jedná se o skóringový nástroj, který během méně než jedné vteřiny vyhodnotí bonitu zákazníka, a to na základě znalosti jména, příjmení, adresy a e-mailové adresy, tedy údajů, které člověk vyplňuje při internetové objednávce.

Díky “obalení” tohoto základu o údaje z dostupných zdrojů jsme pak schopni velmi přesně vyhodnotit bonitu zákazníka a jeho transakce i bez toho, abychom ho nutili vyplňovat dlouhé formuláře nebo vyplňovat rodná čísla. Pro samotné vyhodnocení pak používáme například informace o tom, z  jakého zařízení zákazník nakupuje, díváme se na parametry okolí jeho bydliště a spousty dalších.

Postupným laděním našich modelů a používáním pokročilejších matematických nástrojů jsme byli schopni dosáhnout přesnosti, která i přes minimální dotazování klienta samotného často převyšuje přesnost obvyklých bankovních modelů. Ve výsledku tak Nikita přináší extrémní pohodlnost pro zákazníka, protože může platit moderně, jedním kliknutím, aniž by byl zatížený zbytečnou administrativou.

4 Velkou výhodu vidím v tom, že při platbě na internetu nemám blokované peníze, ale formálně platí Twisto. Když výrobek vrátím, vše zase vyřídí Twisto. Můžete našim čtenářům vysvětlit, jak tato služba funguje v praxi?

Celé Twisto funguje na bázi kreditu, což znamená, že zákazník má předschválený určitý limit, který může pohodlně čerpat v průběhu celého měsíce, k celému nebo částečnému vyrovnání pak dojde vždy přesně v polovině dalšího měsíce.

Pokud mu přijde produkt, se kterým není spokojený, musí se postarat pouze o jeho vrácení.

Tím, že to bylo zaplaceno z peněz Twista, sami se poté postaráme o to, aby nám to daný e-shop vrátil. Takto to funguje u registrovaných uživatelů, ovšem u těch neregistrovaných je princip naprosto stejný – zaplatí online Twistem a když zboží do 14 dní vrátí, nemusí se starat o peníze, protože neplatili ze svého.

5 Jak uživatel svůj dluh splácí?

Nejprve je třeba uvést, že nad Twistem nepřemýšlíme jako nad dluhem či úvěrem.

Naší dlouhodobou vizí je zjednodušovat každodenní platby, a myslíme si, že nejlepší služba je skrze kredit. Kreditní služby mají u nás pošramocenou pověst, což chceme změnit. Kredit je jednodušší a výrazně bezpečnější cesta placení, protože není navázaný na bankovní účty zákazníků. U Twisto účtů pracujeme s kreditem na kalendářní měsíc, kdy zákazník má do patnáctého dne následujícího měsíce čas zaplatit vyúčtování.

Naším cílem je oproti bankám být maximálně transparentní, tudíž aktivně klienty informujeme o tom, kdy je splatnost. Zákazníci mají, pakliže se jim vyúčtování zrovna nehodí, možnosti si část vyúčtování odložit, a to za férových podmínek, které zná dopředu.

U jednorázových transakcí v e-shopech bez registrace mají zákazníci na platbu již zmiňovaných 14 dní. Ovšem díky Nikitě se počet nezaplacených nákupů každý měsíc snižuje. Dnes za své nákupy nezaplatí nízké jednotky procent těch, kteří Twisto k platbě využili. U těchto lidí se nejprve snažíme domluvit na úhradě, případně splátkovém kalendáři. Když s námi zákazník komunikuje, snažíme se situaci vždy vyřešit kompromisem. Ovšem pakliže s námi opakovaně nekomunikuje, nezbývá nám nic jiného, než částku vymáhat. Těchto případů naštěstí výrazně ubývá.

6 Je uživatel bezplatně upozorněn, že se blíží termín splatnosti úvěru?

Ano, tímto se odlišujeme oproti třeba kreditním kartám, kdy u nich vám banka vědět až dávno po splatnosti a po naúčtování všelijakých pokut.

U Twisto je platba plně transparentní, zákazníky informujeme e-maily, SMS zprávami a také notifikacemi v mobilní aplikaci. Jsme plně transparentní.

7 Jak jsou nastavené denní, měsíční či roční limity?

Limity zákazníkům nastavujeme postupně a individuálně. U limitů máme pravidlo, že by neměly přesáhnout hranici měsíčního příjmu daného zákazníka.

8 Jak je zákazník sankcionován za pozdní splácení? Je možné si platbu odložit?

V případě registrovaného uživatele je bezúročné období 45 dní.

Po uplynutí této doby, tedy v polovině následujícího měsíce, má zákazník možnost bezplatně uhradit celé vyúčtování nebo si část může odložit o měsíc, a to za podmínek, které zná dopředu.

Pakliže zákazník nezaplatí a ani si neodloží, snažíme se jej kontaktovat a zjistit, co se stalo. Máme definované pokuty, ty jsou ovšem nastavené tak, aby pokryly proces komunikace s klientem a ne tak, abychom na nich vydělávali. Protože většina našich zákazníků používá Twisto účet opravdu velmi aktivně, nezaplacených vyúčtování řešíme opravdu minimum.

9 Jak postupovat při placení na e-shopech, které přímo inzerují placení Twistem?

Pokud jsme přímo integrováni do e-shopu, stačí si pouze u platebních metod zvolit možnosti “Zaplatit Twistem”.

Zákazník vyplní údaje, které by vyplnil u kterékoliv platební metody (jméno a příjmení, bydliště a email) a o zbytek se postaráme my. Emailem poté dostane veškeré informace a pokyny k platbě.

10 A jak postupovat, když e-shop ve vašem seznamu není?

V tomto případě je nejjednodušší zaplatit Twisto kartou, díky které může zákazník stále čerpat různé benefity, které náš účet nabízí.

11 Jak postupovat v případě nákupu na zahraničních e-shopech? Včetně asijských.

Při placení na zahraničních e-shopech platí jedno pravidlo – nikdy neplatit vlastní debetní kartou. S naší kreditní kartou, kterou zákazníci obdrží při registraci účtu, můžou uživatelé čerpat mnoho benefitů, a přitom si stále užívat pocit bezpečí.

Twisto je napojené na cashbackové systémy, díky kterým mohou zákazníci ušetřit nemalá procenta třeba na Bookingu a dalších serverech. Pro ty, kteří si vybrali náš tarif Twisto Premium, umíme garantovat kurz pro zahraniční platby nižší o 3 %, než nabízí drtivá většina českých bank.

12 Moc se mi také líbí služba Twisto Snap, která jde využít při placení faktur. Vysvětlíte našim čtenářům, jak funguje?

Twisto Snap využijí především lidé, kteří musí platit různé faktury a složenky.

Stačí si je vyfotit v mobilní aplikaci nebo přeposlat na email plati@twisto.cz. Twisto automaticky přečte platební údaje, zaplatí a platbu přidá do souhrnného měsíčního vyúčtování. Snap udělal konec otravnému přepisování údajů ze složenek a faktur do internet bankingu.

Twisto to díky technologii udělá za zákazníka, rychleji a jednodušeji.

13 Jaký typ platební karty od vás dostane váš uživatel?

Twisto spolupracuje se společností Mastercard.

Oficiálně se jedná o takzvanou kartu kategorie “prepaid”, nejedná se tak o tradiční kreditku.

14 Kromě karty si může váš klient objednat i platební náramek. Kolik stojí a jak se používá?

Platební náramek je zdarma, a to jak k tarifu Standard a Premium.

Funguje stejně jako bezkontaktní platební karta. Zaplatíte přiložením zápěstí na terminál. Po každé platbě dostanete na mobil notifikaci, abyste měli přehled o svých platbách. V náramku je miniaturní platební čip. Nemusí se nabíjet, je voděodolný a tím pádem vhodný na sport či k vodě.

15 Velkým lákadlem je také cashback. Kolik procent z nákupu může u vás zákazník ušetřit? Jsou nějak omezeny obchody, ve kterých lze cashback získat?

Registrovaní zákazníci mohou ušetřit v průměru 2-5 % z nákupů na stovkách e-shopů, u některých dokonce více než 10 %, jsou mezi nimi ty největší české i zahraniční e-shopy z různých kategorií. Našim cashback partnerem je společnosti Tipli.

16 Jak funguje twisto v zahraničí? Využívá mezibankovních kurzů?

Zákazníci, kteří si zvolí Twisto Premium, získávají ten nejlepší možný kurz pro platbu v zahraničí – tedy středový kurz Mastercard.

V průměru se jedná o tříprocentní slevu oproti transakci, kterou by udělal svojí bankovní platební kartou.

17 Jde twisto přidat do aplikace Curve?

Ano, je to možné.

18 Jde využít Curve kartu, abych z Twista vybral z bankomatu hotovost?

Z Twisto účtu nyní není možné vybírat hotovost, ovšem v rámci připravovaného produktu zvažujeme možnost výběry z bankomatu povolit.

19 Jsem aktivní uživatel Revolutu. Vydělávám více, než utrácím. Přesvědčíte mě nějak, abych se ve vaší službě také zaregistroval?

V první řadě, Twisto není pro ty, kteří utrácí více, než vydělávají. Twisto nepřichází s moderním úvěrem.

Jsme tady pro všechny, kteří chtějí platit jednodušeji a bezpečnější.

Pro ty, kteří při nákupu online nechtějí vstávat ze sedačky a jít hledat peněženku s kartou, ale kliknou na Twisto.

Pro ty, kteří chtějí mít vyšší bezpečnost svých plateb v přehledné mobilní aplikaci a s okamžitou notifikací po platbě samotné na displeji svého telefonu.

Pro ty, kteří nemají od své banky Apple Pay, ale chtěli by platit moderně telefonem.

Na závěr pak máme českou zákaznickou podporu, na kterou se každý dovolá a vždy se domluví. Ano, Revolut udělal ve světě super práci, my jsme přinesli řešení, které má pro Čechy více využití pro každodenní platby.

Komentáře

  • 30. června 2019 v 10:51

    Určitě nedoporučujeme

  • Petr 30. června 2019 v 12:26

    Twisto využívám už dlouhou dobu a jsem maximálně spokojen.