SKRBLOG

Zákaznická karta České pošty: Ušetříte čas, peníze a nemusíte vyplňovat podací lístky!

čtvrtek, 22. květen 2014, Petr Novák

Svou zákaznickou kartu prostě pojmenovanou Zákaznická karta má od minulého týdne už i Česká pošta. Balík ani dopis za polovic s ní nepošlete, rozzlobeného ptáka z plyše vám taky nedají, přesto se karta vyplatí.

Nejen proto, že se firmám a fyzickým osobám vydává zdarma.

Rozlučte se s podacími lístky

U firemní i osobní karty je poskytována sleva na zasílání obyčejných, doporučených a cenných psaní. Dle jejich objemu činí 1 – 3 Kč za každý odeslaný kus, což sice nijak závratná částka, ale je to takový hezký bonus k výhodám níže uvedeným.

Stoleček s přivázanou propiskou (inu, krade se všechno) a přihrádka s různobarevnými lístky patří k nezbytnému vybavení každé pošty. Malé lístečky s minimální gramáží papíru se učilo vyplňovat už na základních školách. Se zákaznickou kartou je vypisování podacích lístků konec – stačí přijít s kartou v ruce rovnou do fronty a adresa odesílatele se načte sama.

Potvrzení o (ne)doručení zásilky vám bude automaticky zasláno na email uvedený v žádosti o kartu.

PostBox pro firmy – nechoďte na poštu, pošťák si zásilky vyzvedne sám

Zajímavou službu navíc přináší karta firmám. PostBox je mobilní schránka, kterou pošta zdarma umístí do prostor vaší firmy. Stačí měsíčně poslat alespoň 50 zásilek a pošta si bude zásilky přebírat přímo u vás. Odpadá tak zdlouhavé chození na poštu.

Zasílat tímto způsobem lze obyčejné a doporučené dopisy, pošťák vás bude navštěvovat dle domluvy denně a naráz je schopný převzít až 40 zásilek.

Platit můžete buď v hotovosti, nebo kreditem PostBox. Více informací o službě PostBox naleznete na stránkách České pošty.

Kde si objednat Zákaznickou kartu České pošty?

Kartu si můžete objednat na libovolné pobočce pošty, nebo na stránkách Zakaznicka-Karta.cz. To doporučujeme. V pátek odpoledne jsme kartu objednali a do vlastních rukou dorazila následující týden ve čtvrtek.

Vydání a zaslání karty je zdarma, firmy si mohou objednat zdarma až 10 karet na každou pobočku. První dvě jsou zdarma, za každou další se platí 50 Kč.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Denali 23. května 2014 v 19:20

    Fajn urychlení procesu, že by pošta šla do sebe?

  • Petr Novák 23. května 2014 v 19:25

    Taky mám takový pocit. Ještě by bylo fajn, když by šlo dobírky platit kartou. :)

  • Jakub 3. srpna 2014 v 21:12

    Ne, neurychlí to proces. Možná vám zjednoduší práci-Sám sem si ji pořídil a co sem mluvil s poštačkama spíš to zdržuje, protože překvapivě někdo to musí udělat za vás.

  • Jakub 27. ledna 2015 v 13:49

    Pozor, Zákaznická karta není zdarma, za slevu prodáváte své soukromí – váš e-mail i telefon mohou být spamovány firmami, s nimiž má ČP smlouvu, viz podmínky! („Odesláním žádosti žadatel souhlasí s využitím svých údajů uvedených v žádosti, a to pro zasílání obchodních sdělení ČP a smluvních partnerů ČP ve smyslu § 7 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti. Žadatel může svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení kdykoli odvolat blokací všech svých Zákaznických karet na kterékoli poště nebo na lince Centra zákaznických karet 840 111 224.“)

  • Petr Novák 27. ledna 2015 v 13:53

    Zdravím Jakube, je to tak.

    Osobně mi od května přišly 1 – 2 adresné reklamy na služby České pošty.

  • Vladislav László 4. února 2015 v 17:53

    Při objednávce zákaznické karty jsem došel až k „pokračovat“ když jsem vyplnil všechny rubriky.
    Na pokračování nedošlo k žádné reakci, nevím, zda tedy je
    objednávka správná,či nikoliv.
    Děkuji za vysvětlení.
    Varnsdiorf 4.2.2015 v 17,55

  • Petr Novák 4. února 2015 v 17:55

    Zdravím Vladislave, pokud Vám nepřišel žádný email, formulář vyplňte znovu.

  • Věra Vlková 21. dubna 2015 v 10:52

    Objednala jsem si zákaznickou kartu s adresou trvalého bydliště v Třebíči, *************. Nemohu ji využít na SIPO, protože tam mám adresu **********. Jak to mohu změnit? Děkuji Vlková

  • Petr Novák 21. dubna 2015 v 12:39

    Dobrý den, nejjednodušší bude, když se příležitostně zastavíte na poště v místě vašeho trvalého bydliště a tam problém vyřešíte. Hezký den

  • relican 19. června 2015 v 09:03

    Tak kartu jsem si malem zaridil, alespon do te nez jsem si precetl jejich podminky, konkretne cast o obchodnich sdelenich (viz. konce commentu). Kratce receno, bude me to spamovat mail reklamama a ja za to dostanu naprosto trapnou slevu, bereme-li v potaz ze konkurence posty vychazi leveneji (nebudu jmenovat at to nevypada ze delam reklamu).

    Mozna se to nekomu vyplati, ale jelikoz postu pouzivam jenom kdyz fakt musim, tak mi to neprijde zase take vyhodne…

    „Odesláním žádosti žadatel souhlasí s využitím svých údajů uvedených v žádosti, a to pro zasílání obchodních sdělení ČP a smluvních partnerů ČP ve smyslu § 7 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti. Žadatel může svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení kdykoli odvolat blokací všech svých Zákaznických karet na kterékoli poště nebo na lince Centra zákaznických karet 840 111 224.“

  • Petr Novák 19. června 2015 v 12:59

    Doporučuji si pro tyto účely zřídit speciální emailovou schránku. Ideálně třeba na Gmailu, který celkem účinně filtruje poštu od spamu a navíc lze celkem efektivně sledovat původce. Za adresu stačí přidat plus a pak cokoliv, co identifikuje odesílatele.

    Čili v tomto případě uveďte jako email třeba mail+ZakaznickaKartaCz@gmail.com – e-mail bez problémů dorazí…

  • Viviana 12. ledna 2016 v 13:17

    Dobrý den, mám dotaz. Když přijdu na poštu se zákaznickou kartou, díky načtení informací právě ze zmíněné karty vyjede má adresa a paní za přepážkou to nalepí na obálku/balíček? Nebo na tom, co posílám, moje adresa vůbec nebude?
    Děkuji za odpověď a přeji pěkný den. :)

  • Petr Novák 12. ledna 2016 v 16:10

    Dobrý den, Viviano, takhle to nefunguje. Na balíčku či obálce musí stále být adresa odesílatele. To usnadnění je v tom, že díky zákaznické kartě není nutné vyplňovat podací lístek.

  • Viviana 12. ledna 2016 v 16:56

    Dobrý den, je logické, že tam musí být adresa příjemce, z karty se paní za přepážkou nedozví, komu to má poslat. :D
    Myslela jsem, zda se musí na balíček uvádět odesílatel (tedy já), nebo paní si to načte z karty a nalepí papírek na balíček s mou adresou a jménem, nebo ne a na tom balíčku bude jen adresa příjemce (tedy toho, komu to posílám). :)

  • Petr Novák 12. ledna 2016 v 17:00

    Ta adresa odesílatele tam musí být napsané, pošťačka nalepí pouze samolepku s čárovým kódem zásilky.

  • Viviana 12. ledna 2016 v 17:10

    Dobře děkuji za odpověď. Přeji pěkný zbytek dne. :)