SKRBLOG

Pavelkovo skrblení 11

Pondělí, 07. červenec 2014, Michal Pavelka

Dnes jsem zase odolal útoku na svou peněženku. Volali z Vodafonu, že mají pro mě výhodnou nabídku. Byl jsem zrovna na cestě domů a byl jsem rád, že mi cesta rychleji uteče, takže jsem slečně Tereze s telefonem nepraštil a nechal ji vypovídat.

Praštit v podobném případě telefonem (obrazně řečeno) by mělo patřit mezi základní pravidla správného skrblíka.

Při té příležitosti se podívám, co mám vlastně za tarif.

Používám Tarif na míru s tím, že jsem při podpisu smlouvy dostal slevu 50 % takzvaně Navždy. Platím 270,74 Kč za padesát volných minut, 50 SMS a pro mé potřeby prakticky neomezený internet. Plně mi to vyhovuje. Většinu minut provolám s rodinou, případně pracovně. Nevykecávám se. Měsíčně pošlu sice asi 600 SMS, ale naprostou většinu pomocí aplikace ICQ zdarma. Na konci měsíce mám přebytky, ale oproti kartě, kterou jsem používal předtím více než deset let, nemusím nic hlídat.

Byl jsem minulý týden pryč a snad poprvé překročil limity. (Moc mě to netrápilo, SMS za 1,51 Kč mě nezruinují.) Na Vodafonu tuto skutečnost hned zaznamenali, a tak se náš hovor točil kolem toho, že bych si měl pořídit tarif s neomezeným voláním. Samozřejmě za více než šest stovek. Tutéž službu mi slečna nabízela i pro syny, kteří mají nastavená stejná kritéria jako já. (Teda až na flexi strop, nechci se totiž dostat do situace jedné mé přítelkyně, která svým dětem flexi strop nenastavila a většinu času nyní vydělává na platby za telefon svého zamilovaného potomka.) Kdybych kývl na všechno, co mi výhodně nabízela, platil bych měsíčně místo necelých devíti stovek hodně přes tisíc korun.

A ještě perlička na závěr. Vůbec jsem nemusel domů chodit pěšky. Do práce jsem totiž ráno odjel autem. Teď musím za drahé peníze zavolat manželce, jestli není někde poblíž s druhou startovací kartou, aby vůz přivezla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Petr Novák 7. července 2014 v 12:35

    Základním pravidlem by měla být spíše naučená fráze „Tímto s okamžitou platností odvolávám svůj souhlas vaší společnosti se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely.“ :-)

  • dan 8. července 2014 v 02:12

    Nechci rýpat pane Novák, ale vzhledem k tomu, že všechny call centra jsou z 95% outsourcovana, tato věta Vám opravdu nepomůže ;)

  • Petr Novák 8. července 2014 v 14:20

    Nerýpete a máte pravdu v tom, že mi ta věta de iure nepomůže – nesouhlas se zpracováním je nutné učinit písemně. :-)

    Nicméně z vlastní zkušenosti na mých známých (mně skoro nikdo neotravuje) mohu říct, že ve většině případů plně dostačuje souhlas vypovědět ústně.

    Nicméně k těm call centrům. Ano, jsou outsourceovaná, nicméně i tak musí být kdykoliv schopná doložit můj souhlas se zpracováním osobních údajů (odst. 4 § 5 zák. 101/2000 Sb.).

    Pokud udělím souhlas svému operátorovi a ten (s mým souhlasem) předá mé údaje externímu call centru, je to možné a legální. Pokud ale následně vypovím souhlas operátorovi, musí on všechny další správce (call centrum) informovat o vysloveném nesouhlasu (odst. 8 § 5 zák. 101/2000 Sb.)