SKRBLOG

Vyzkoušeli jsme službu Chytrý balík: Jak obstála ve srovnání s Českou poštou?

čtvrtek, 09. červenec 2015, Petr Novák

O Chytrém balíku jsme vás již informovali. Jde o službu, zajišťuje posílání balíků přímo od dveří zákazníka. Využívá k tomu služeb čtyř kurýrních společností – Geis, PPL, inTime a GLS. Fakticky tak funguje jako zprostředkovatel mezi odesílatelem balíku a kurýrem.

Jak si jednoduše objednat Chytrý balík

Celý systém funguje na jednoduchém principu. Zákazník v internetovém formuláři vyplní spíše obecné informace o zásilce – rozměry, hmotnost, zdali chce zásilku zaslat na dobírku a požadovaný termín vyzvednutí zásilky. Nejbližší termín je vždy následující pracovní den, nejzazší dva měsíce.

Přeměřování ani vážení se nekoná. Stačí jen zvolit, jestli se jedná o balík do 1 kg, nebo do 5 kg a jestli mají obvodové strany méně, či více než 300 cm v součtu.

Vyzkoušeli jsme službu Chytrý balík

V dalším kroku se vybírá kurýr, u malé zásilky s hmotností do 1 kg vychází nejlevněji Geis s cenou 99 Kč. Kurýrní společnosti se liší nejen cenou, ale také časem, do kterého je možné vyzvednutí balíku objednat, aby k němu došlo následující den. U Geisu je to 23:30.

Následují dvě stránky, na kterých se postupně vyplňují údaje o odesílateli a příjemci zásilky. V posledním kroku se volí způsob úhrady, na výběr je mezi online převodem a platbou kartou. Doporučujeme druhou možnost, urychlíte tím zpracování objednávky.

Zásilka je automaticky pojištěna do 50 000 Kč nezávisle na zvoleném kurýrovi.

Chytrý balík vs. Česká pošta

Po odeslání a zaplacení dorazí na e-mail potvrzení objednávky. My jsme si pro testovací účely vybrali společnost Geis, jejíž kurýr nás ve zvolený den kontaktoval a domluvil si s námi přesný čas vyzvednutí.

Přijel na čas, vyzvednutí proběhlo rychle a bez komplikací, ačkoliv na to již nemá Chytrý balík vliv.

Po celou dobu je možné stav zásilky sledovat na webu Chytrého balíku prostřednictvím čísla, které je uvedeno na dokumentu Objednávka přepravy. Ten zákazníkovi předá kurýr při přejímce.

Vyzkoušeli jsme službu Chytrý balík

Chytrý balík tak alespoň na základě naší zkušenosti funguje rychle, šetří čas i peníze. Podobnou službu vyzvedávání zásilek přímo u zákazníka sice od nedávna nabízí i Česká pošta, nicméně přinejmenším v našem případě vychází výrazně dráž.

Jediný povzdych tak směřuje jen k nemožnosti stáhnout si z webu kurýra Geis doručovací list. Přístup je chráněn k heslem, ke kterému zákazník nemá přístup, neboť jako plátce je na objednávce vedena společnost Chytrý balík.

  • Jednoduchý a přehledný proces objednání
  • Možnost platby kartou
  • Nižší ceny ve srovnání s Českou poštou
  • Výběr z několika kurýrních společností
  • Nemožnost si u společnosti Geis stáhnout doklad o doručení

Jaké máte zkušenosti se službou Chytrý balík vy? Napište nám do diskuze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Tommy 15. července 2015 v 17:17

    Funguje to skvěle :) Doporučuji!

  • Jiřina Šittichová 15. července 2015 v 23:06

    Mám dotaz,dorucujete také kočárky? Děkuji Šittichová

  • Petr Novák 16. července 2015 v 00:09

    Dobrý den Jiřino, nepracuji sice pro Chytrý balík, ale jsem si jistý, že kočárky doručují. Cena za doručení je 295 Kč.

  • Jana Šimánková 16. července 2015 v 20:44

    Koukám, že se s porovnavačema balíků roztrhl pytel. Osobně preferuji Zaslat.cz ale zkusím i Chytrého, díky za tip. J.

  • Eva Dvořáková 24. července 2015 v 13:30

    Jiřino, kočárky doručují, známá si přes ně nechala kočárek nedávno dovézt.

  • Jitka Pápai 1. srpna 2015 v 07:10

    Službu chytrý balík si zvolila moje protější strana,která mě posílala zboží.Jedním slovem katastrofa!

  • Petr Novák 2. srpna 2015 v 17:14

    Zkuste to rozepsat více slovy, takto je vypovídající hodnota zcela nulová.

  • Eva Vaňková 3. prosince 2015 v 09:09

    Zklamání !!! Objednala jsem si vyzvednutí dvou balíků (přišlo mi potvrzení že si balíky v daný den vyzvednou) a na daný termín si nikdo nepřijel ani se nikdo neozval a další den ráno v 9:00 volám na Chytrý balík a nikdo tam není. Je smutné že jim zákazník nestojí ani za to aby napsali ,že se vyzvednutí přesouvá na jiný den. Od 8:00 do 18:00 čekáte jak d…l na vyzvednutí od přepravce IN TIME. Poučení IN TIME již nikdy více.

  • Silván 12. ledna 2016 v 10:40

    Katastrofa řidič dorazil až druhý den, posílal jsem balík na dobírku 29.12.2015 zatím jsem žádné peníze za balík nedostal i když balík zákazník převzal. Podám trestné oznámení … skutkovou podstatu trestného činu podvodu podle trestního zákoníku naplní pachatel, který ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí

  • Petr Novák 12. ledna 2016 v 16:09

    O jakou přepravní společnost šlo? Četl jste si obchodní podmínky a rozumíte roli Chytrého balíku v rámci přepravy zásilky?

  • Daniela 8. června 2016 v 22:11

    S Chytrým balíkem zasílám často a funguje to super… dobírka, vyzvednutí, doručení, avízo, štítky, sledování zásilky, peníze do max 10 dní (mám účet u stejné banky).. Firma Geis je také spolehlivá, jenom INTIME je všechno jiného než IN TIME… ale za to Chytrý balík nemůže, takže doporučuji :)

  • Daniela 8. června 2016 v 22:13

    jo… a doklad o doručení od firmy Geis či jiného dopravce nepotřebuji… udělám si prostě screenshot :)))

  • Sabca 14. července 2016 v 13:57

    Tato spolecnost je velmi amaterska. Cislo Na kuryra mi neprislo a nasledovalo dlouhe cekani ne ‘nekoho’ kdo by si balicek prevzal. nezvedaji telefon prakticke cely den.
    Jsem zaskocena touto NEsluzbou. To je tak kdyz se dnes nekdo pousti do businessu a vubec na to nema.
    Zcela jasne nikomu nedoborucuji. Naprosti amateri

  • Ivana Cibulková 20. října 2016 v 22:33

    Chytrý balík je tragédie. Posílala jsem dětskou autosedačku a v den předání zásilky kurýrovi nikdo nepřijel a nikdo se neozval. Po urgenci na infolince InTime jsem se večer se dozvěděla, že to kurýr nestihl. Přijel až další den odpoledne. Dnes měl být balík doručen a stále se ještě motá někde mezi depy. Příjemci jsem slíbila termín doručení dle informací Ch.B. druhý den, takže je to pro mě celkem nepříjemná situace.

  • Petr Novák 23. října 2016 v 13:19

    Ale to není chyba Chytrého balíku, ale chyba kurýra. To je dost podstatný rozdíl.

  • Tomáš 19. prosince 2016 v 17:59

    Byl jsem okraden.
    Službu ChytrýBalík.cz jsem využil poprvé a naposled. Objednal jsem přepravu a uhradil okamžitou platbu předem online přes PayU. Pro vyzvednutí balíku nikdo nepřijel. Okradli mne o 139Kč, na uvedeném telefoním čísle nereagují.

    Jdu to nahlásit na policii.
    Vzhledem k tomu, že se jedná o malou částku, je však potřeba, aby okradených bylo více a podali hromadnou žalobu, do té doby s tím nikdo nic neudělá.

  • Vladimír 20. prosince 2016 v 14:55

    Poslal jsem balík pres Chytrý balík, zaplatil prepravné a od té doby se mi nikdo neozývá. Dovolat se je nemozné, spedice také neprijela. Zdá se, ze jsem nalítnul na nejakého podvodníka, co se schovává pod jmenem chytrý balík. Na e-mail se taky nikdo neozval. Byla to poslední zásilka – nikdy více!!!!
    Stipl

  • Hanna 20. prosince 2016 v 15:03

    Prisla jsem o 109,- Kc.
    Objednala a zaplatila zásilku pres Pay My way
    spediter In Time neprijel, nikdo se nane nedovolá. Jsou to lumpové kdyz se nedokázou ani ozvat. Nikdy víc chytrý balík a InTime!!!!
    Potrebovali by dát k soudu! Vzít jim Licenci.

  • Petr Novák 20. prosince 2016 v 16:04

    Hanno/Vladimíre, pro příště: Když chcete psát několik negativních zkušeností k jedné firmě “pod různou identitou”, 1. Nepište je krátce po sobě, 2. Použijte rozdílný e-mail, 3. Použijte různou IP adresu. Takhle ten váš komentář nelze vůbec brát vážně.

  • Petra K. 21. prosince 2016 v 13:36

    Tak to Vám tedy pěkně děkuji, včera jsme objednali službu, zaplatili, vybrali jsme si in time a nyní tady čtu ty šílený recenze,pro balík zatím nikdo nedojel(ačkoli musíme čekat do 18hodin),ale již nyní mám strach , že ani nikdo nedojede a , že jsme také vyhodili 109,- zbytečně. No měli jsme asi nejdříve číst recenze a teprve poté objednávat. Kdo je pro nějaké hromadné řešení?

  • Petra K. 24. prosince 2016 v 10:04

    Tak službu jsme nakonec stornovali,kurýr In Time nepřijel.Storno bez problémů,peníze vráceny do 3dnů,takže nakonec vše dobře dopadlo

  • EM 2. ledna 2017 v 18:02

    VELMI VARUJI A ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI. NEJHORŠÍ PŘEPRAVNÍ ČESKÁ FIRMA VŠECH DOB. NEKOMUNIKUJÍ. NEBEROU TELEFON. VE SLEDOVACÍM ODKAZU DATA NESEDÍ SE SKUTEČNOSTÍ. DODÁNÍ O TÝDEN POZDĚJI, NEŽ DEKLAROVANÝ TERMÍN.

  • Tomáš 26. ledna 2017 v 10:05

    Dobrý den, Společnost Chytrý balík spolupracuje mimo jiné i se společností in time a jsou s nimi obrovské problémy balík ztratily nedoručily a ještě chtějí zpět polovinu poštovného jsou neuvěřitelně drzí nekomunikují s vlastními kurýry a dokonce na ně ani nemají kontakt. hlásají doručení do druhého dne a nedoručily ani za tři týdny. určitě nedoporučuji

  • Denisa 26. února 2017 v 18:54

    ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI. Kurýr se ozve 5minut před vyzvednutím balíčku,nebo až když je před domem. Posílali jsme dva balíčky a u obouch nám bylo řečeno,že balíček příjemce odmítl. Při dotazování důvodu odmítnutí,nám bylo řečeno,že jim kurýr balíček ani nedoručoval…. KATASTROFA

  • Roman Šuráň 3. března 2017 v 10:30

    doručení probíhalo přes chytrybalik – INTIME… kromě toho, že pro zásilku si přijeli o několik dní později, tak při převzetí odmítli označit jako křehké… zásilku byla doručena úplně rozbitá a reklamaci neuznali, neboť podle nich nebyl dodržen přepravní manuál INTIME, který nám ani před převzetím zásilky neposkytli, bylo zabaleno dle instrukcí na chytrybalik.cz, ale to není to stejné. Raději takovéto služby nepoužívat.

  • Petr 6. dubna 2017 v 16:24

    Tak až to budete vesele zkoušet, připravte se na to, že na peníze z dobírky budete čekat půl měsíce. Rozhodně tuto službu nedoporučuji pokud potřebujete zaslat na dobírku. A dopravce rozhodne na čas nepřijel. Místo ve 14:00 u mě strašil už v 9:00. Bohužel taky chodím do práce.