Recenze: E-shop IKEA Klikni a dovezeme není zdaleka výhodný pro každého

Redakce
Publikováno 27. ledna 2018

Pro nákup v IKEA není nutné jezdit do Prahy, Brna nebo do Ostravy, švédský prodejce levné nábytku provozuje internetový obchod a zboží rozváží po celé republice. S vynáškou do bytu, možností vrácení zboží do 365 dní a s poštovným, kvůli kterému se e-shop nevyplatí každému.

Téměř kompletní sortiment online a doručení po celé ČR

V internetovém obchodě je dostupná drtivá většina sortimentu, výjimku tvoří květiny nebo menší dekorace, které se nerozváží. IKEA zboží doručuje vlastní dopravní službou z nejbližšího obchodního domu.

Možnost výběru data a časového rámce doručení se odvíjí od cílového místa. Při doručení na Prahu 2 nám bylo nabídnuto sedm různých termínů včetně víkendů v časech od 9:00 do 20:00 hodin. Po zadání adresy v Českých Budějovicích však byl dostupný jen jeden termín se čtyřhodinovým rámcem.

Uhradit objednávku lze výhradně platební kartou, IKEA na dobírku zboží neposílá.

Nepoužité zboží lze vrátit do 365 dnů od data pořízení. Používané, ale nepoškozené a neznečištěné matrace lze vrátit do 90 dnů.

Čím dražší nákup, tím vyšší cena za dopravu

Cena dovozu a vynášky zboží se odvíjí od celkové hodnoty objednávky. Čím dražší nákup, tím dražší rozvoz. Na prodejně si ho lze vyzvednout za jednotný poplatek 300 Kč.

Cena nákupu Cena dovozu
do 5 000 Kč 600 Kč
do 10 000 Kč 900 Kč
do 15 000 Kč 1 300 Kč
do 25 000 Kč 1 800 Kč
do 50 000 Kč 2 300 Kč
do 75 000 Kč 2 500 Kč
do 150 000 Kč 3 000 Kč
nad 150 000 Kč zdarma

Dopravné se může v porovnání třeba s internetovými obchody Alza, Lidl nebo Kasa jevit jako vysoké, je však třeba vnímat odlišný charakter zboží. Nábytek je rozměrný a těžký, což zdražuje manipulaci s ním.

Konkurenční Jena nábytek využívá přepravce Geis a ceny poštovného má v porovnání s IKEA zhruba poloviční. Za doručení objednávky do 5 000 Kč si nechá zaplatit 399 Kč, zboží do 10 000 Kč pošle ze 599 Kč a objednávku do 20 000 Kč za 899 Kč. Další e-shop s nábytkem Sconto má ceny dopravy podobné jako Jena nábytek.

Fanouškům značky IKEA, které od nejbližšího obchodního domu dělí stovky kilometrů, se vysoké dopravné přesto může vyplatit. Stačí si spočítat ušetřený čas a pohonné hmoty. Dovozem lze také vyřešit problém, kdy by se zakoupené zboží nevešlo do auta zákazníka.

Recenze: E-shop IKEA Klikni a dovezeme není zdaleka výhodný pro každého

Vyplatí se nákup v internetovém obchodě IKEA?

IKEA svůj e-shop provozuje od září 2016, přičemž již tehdy uspíšené spuštění doprovázely rozporuplné reakce. Internetový obchod je nepřehledný a pohyb v něm zmatečný i o 16 měsíců později.

Útěchou pro členy klubu IKEA FAMILY může být fakt, že jejich výhody platí i v internetovém obchodě.

Nákup v e-shopu IKEA se vyplatí, pokud pro vás cesta do nejbližší kamenné prodejny znamená mnohahodinový výlet nebo když plánujete větší nákup zejména rozměrnějšího a těžšího sortimentu. Velmi drahé dopravné se alespoň z části vrátí, pokud budete nakupovat během slevových akcí.

V internetovém obchodě IKEA se neopak nevyplatí kupovat drobný sortiment – bytové doplňky nebo potřeby pro stolování.

V konkurenci ostatních e-shopů s nábytkem je na straně IKEA výhoda v silné značce. Pokud se bude chtít zbytku pelotonu vyrovnat v pohodlí online nákupu, musí silně zabrat.

  • Řešení, když nemáte dostatečně prostorný vůz nebo to máte do IKEA daleko
  • Téměř celý sortiment dostupný online
  • Dopravné zahrnuje vynášku zboží do bytu
  • 365 dní na vrácení zboží, 90 dní na vyzkoušení matrace
  • Nepohodlný pohyb v e-shopu
  • V porovnání s konkurencí drahá doprava zboží
  • Čím vyšší cena nákupu, tím vyšší dopravné
  • S rostoucí vzdáleností od obchodního domu klesá výběr dostupných termínů
  • Nevýhodný pro drobné nákupy

Jaké zkušenosti s e-shopem IKEA máte vy, čtenáři Skrblíka? Napište nám do diskuze pod článkem. A nezapomeňte si přečíst 8 triků, jak ušetřit v IKEA.


B
Bohumil 17.04.2018 – 21:36

Pozor Ikea nabízí dopravu zboží i s vynáškou, ale dopravce nevstoupí do nezkolaudovaného bytu. Obvzlášť, pokut je ve vyším poschodí. Mají to v jedněch z několika bližších podmínek, já jsem našel na jejich webu tři verze.Zákazníka na to předem neupozorní a složí vám nábytek klidně před barák.

Odpovědět

PM
Pavlína Marková 22.01.2020 – 15:14

Neflexiblní služba, nevím za co platím. Po objednání termínu 13-17 jsem ihned volala, že budu doma ve 3. (U jiných dopravců to tak chodí). Bylo mi řečeno že řidič nepřijímá žádné požadavky a že mám smůlu. V ten den mi řidič volal v 11, že tam bude za půl hodiny. K ČEMU TA SLUŽBA JE? Tak jsem si zaplatila novou dopravu, na interval 17-21, který před tím nebyl v nabídce. Od rána mi však volají řidiči, že tam můžou být v 1, nebo ve 2, nebo ve 4. A já jim už potřetí říkám, že se mi to nehodí. Nakonec mi řekli že přijedou ve 4. Tak se tomu teda přizpůsobuju a ve 3 mi zvoní telefon že jsou před barákem. A opět se ptám ZA CO PLATÍM?

Odpovědět

JS
J. S. 26.08.2020 – 10:15

IKEA online nákup má jeden obrovský problém. Pokud máte například velkou objednávku - kuchyně, nebo třeba sestavu PAX apod. Pokud něco není na skladě v požadovaném množství, stránky Vám to nedovolí objednat. Bohužel toto nedává žádnou logiku. Chápal bych, že tam bude možnost počkat, až bude na skladě, ale takto, pokud někdo nutně potřebuje něco řešit, tak má prostě smůlu. Velká škoda. Ovšem měli jsme od nich dopravu jednou, ale tam zase to bylo vyneseno až do bytu, takže žádný problém, i časově se vešli.

Odpovědět

Z
Zrawch 21.10.2020 – 10:14

Objednali jsme zbozi do novostavby v druhe vlne koronaviru za cca 15.000,- V objednavce byly mimo jine veci podstatne pro nase planovane stehovani. Na strankach jsme vybrali nabizeny termin s dorucenim v case od 13:00 do 17:00. V den doruceni nam v 15:00 hod zavolali z IKEI s tim, ze na odvoz nemaji dopravce a nejblizsi mozny termin dodani je o 4 dny pozdeji. Soucasne nam teprve v ramci telefonatu bylo sdeleno, ze casti sortimentu nedisponuji vubec. Jednani operatora bez zajmu, jen si odskrtl dalsi ukol. Prislibil kompenzaci. V jake forme komenzace bude vsak jiz nevime. Vzhledem ke kovidovym opatrenim a naplanovanym dilcim cinnostem nam to pomerne komplikuje situaci.

Odpovědět

J
Jan 19.11.2020 – 21:21

PŘESTOŽE FIRMA IKEA PROPAGGUJE ON-LINE NÁKUP I DNES, NELZE HO NA STRÁNKÁCH IKEA REALIZOVAT. IKEA ODKAZUJE NA PŘETÍŽENÍ VÝDEJE A DOPRAVY V DŮSLEDKU KORONAVIRU, ALE JEŠTĚ VÁS ODKAZUJE NA MOŽNOST VYŘÍTZENÍ ZÍTRA!!! DRUHÝ DEN NEFUNUJE OPĚT NIC. KOPIE Z WWW STRÁNEK IKEA. IKEA Praha Zličín Klikni a vyzvedni Je nám to líto, ale z kapacitních důvodů dnes nemůžeme přijmout další objednávku. Začátek nákupu je stanoven na 7:00 a nakupovat je možné až do naplnění denní kapacity vybraného obchodního domu. Z důvodu velkého zájmu je kapacita omezena. Nákupní seznam si prosím uložte a nákup dokončete v následujících dnech.

Odpovědět

O
OS 13.01.2021 – 15:01

Velmi nepříjemná zkušenost s dopravou HRAL pro zboží z Ikea. Arogantní řidič, který si zřejmě myslel, že kvůli jednomu křeslu budu čekat doma celý den. Potřebovala jsem jen necelých 10 minut, abych ze zaměstnání dorazila před dům, nakonec jsem já na něho čekala skoro 15 minut a přesto byl nepříjemný a drzý. Dopravné není úplně laciné, a z pozice zákazníka mi to připadá úplně absurdní. Už si z eshopu Ikea nic nekoupím, pokud to bude doručovat fa HRAL.

Odpovědět

Z
Zuzana 12.06.2022 – 08:00

Bohužel mám velmi špatnou zkušenost s dopravou Ikea. Přesto,že jsem jasně vyjádřila přání,odnést zboží až do domu,prostor kuchyně (jednalo se o kuchyň),jelikož nebudu mít nikoho,kdo by mi se zbožím pomohl,dopadlo to tak,že jsem měla kuchyň vyskládanou na chodbě v baráku,který je průchozí. Původně jsem měla zaplacenou službu,donášku 50m na chatu,kde není příjezdová cesta ,ale přišlo mi to moc komplikované pro dopravce,aby tahali kuchyň od silnice 50m a tak jsem nakonec využila změnu adresy a domluvila si donášku v přízemí kde se nachází kočárkárna,pouhých pár kroků od vchodových dveří. Ale pan dopravce ,byl líný těch pár kroků odnést a nechal mě i s kuchyní na chodbě. Takže pro dobrotu na žebrotu. Musela jsem jet pro mého otce,kterému je 70let a společně jsme kuchyň uložili. Psala jsem si s Ikeou,co to jako mělo znamenat,ale prý jsem odsouhlasila odnos za první vchodové dveře a tím to pro ně haslo,že jsem dopravcům ušetřila 50m tahání se s nábytkem a takhle mě vypekli,nikdo neřešil.

Odpovědět

B
Beata 17.08.2022 – 05:52

Pozor na nabízenou službu možnost vrácení do 365 dnů. Přes dopravce Hral lze vrátit na výdejním místě pouze do 14 dnů od zakoupení. Jinak musí zboží zákazník přivézt osobně do obchodního domu nebo za 500,- doručit PPLkou. Na výdejním místě o tom nejsou informováni.

Odpovědět

Napsat komentář

Další články z kategorie Novinky


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.

Rubriky
O nás