SKRBLOG

Pavelkovo skrblení 95: Odškodnění 11 000 Kč za zpožděný let

Pátek, 23. červen 2017, Michal Pavelka

Kamarádka odletěla s partou přátel na pár dnů do Španělska. Vše probíhalo tak, jak mělo. Jen zpáteční let z Madridu se trochu zpozdil.

Trochu představovalo v tomto případě něco málo přes tři hodiny. Nic, co by člověk nevydržel. Jenže já si vzpomněl na článek na skrblíkovi, který pojednával o odškodnění za zpoždění letu. A tak jsem to zkusil.

Našel jsem si stránky dopravce, se synovou pomocí se proklikal anglickými texty a našel formulář. Vyplnil jsem žádost o náhradu za zpoždění, zadal číslo letu, načež mi obratem přišla automatická odpověď, že se mi do sedmi dnů ozvou. Za necelý týden mi přišlo oznámení, že žádost byla vyřízena kladně a ať vyplním další v angličtině psaný dotazník. Nadějné bylo, že po mně chtěli číslo účtu a IBAN. Z textu jsem pochopil, že z Madridu je to do Berlína více než 1 500 kilometrů, tudíž vznikl, podle směrnice EU, nárok na odškodnění ve výši 400 eur. Máme prý počkat deset dnů.

To byl šok. Letenka stála 80 eur.

Uběhlo deset kalendářních dnů. Nastal desátý pracovní den a na účtu se objevilo jedenáct tisíc korun. Letenky, noclehy, půjčovné auta, to vše stálo asi devět tisíc. Hezký výlet. Takový pro správné skrblíky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Ross 28. června 2017 v 06:22

    Jako letím na Maltu a teď by mi zpoždění nevadilo :D Super díky za zkušenost

  • David 28. června 2017 v 12:42

    Můžu se zeptat na název letecké společnosti?

  • Pavelka 30. června 2017 v 17:04

    David: stalo se to s Ryanairem, nicméně známý mají “pozitivní” zkušenost i s Wizz Air.