Pavelkovo skrblení 95: Odškodnění 11 000 Kč za zpožděný let

Michal Pavelka
Publikováno 23. června 2017

Kamarádka odletěla s partou přátel na pár dnů do Španělska. Vše probíhalo tak, jak mělo. Jen zpáteční let z Madridu se trochu zpozdil.

Trochu představovalo v tomto případě něco málo přes tři hodiny. Nic, co by člověk nevydržel. Jenže já si vzpomněl na článek na skrblíkovi, který pojednával o odškodnění za zpoždění letu. A tak jsem to zkusil.

Našel jsem si stránky dopravce, se synovou pomocí se proklikal anglickými texty a našel formulář. Vyplnil jsem žádost o náhradu za zpoždění, zadal číslo letu, načež mi obratem přišla automatická odpověď, že se mi do sedmi dnů ozvou. Za necelý týden mi přišlo oznámení, že žádost byla vyřízena kladně a ať vyplním další v angličtině psaný dotazník. Nadějné bylo, že po mně chtěli číslo účtu a IBAN. Z textu jsem pochopil, že z Madridu je to do Berlína více než 1 500 kilometrů, tudíž vznikl, podle směrnice EU, nárok na odškodnění ve výši 400 eur. Máme prý počkat deset dnů.

To byl šok. Letenka stála 80 eur.

Uběhlo deset kalendářních dnů. Nastal desátý pracovní den a na účtu se objevilo jedenáct tisíc korun. Letenky, noclehy, půjčovné auta, to vše stálo asi devět tisíc. Hezký výlet. Takový pro správné skrblíky.


R
Ross 28.06.2017 – 06:22

Jako letím na Maltu a teď by mi zpoždění nevadilo :D Super díky za zkušenost

Odpovědět

D
David 28.06.2017 – 12:42

Můžu se zeptat na název letecké společnosti?

Odpovědět

P
Pavelka 30.06.2017 – 17:04

David: stalo se to s Ryanairem, nicméně známý mají "pozitivní" zkušenost i s Wizz Air.

Odpovědět

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.