SKRBLOG

Pavelkovo skrblení 88: Kurvítka

Pátek, 20. leden 2017, Michal Pavelka

Čekají mě s novým rokem dvě investice, které mi zamávají rozpočtem.

Nespolupracuje myčka nádobí. Asi má v sobě nějaké kurvítko. Stejný typ, jako měla pračka nebo má lednička. Asi nejen já vzpomínám na domácí spotřebiče, které se takřka dědily z generace na generaci. Naše první pračka vydržela třikrát denně prát plíny a stěhovala se s námi z bytu do bytu. Zkrátka si odsloužila svoje. Druhá dohrála pár měsíců po konci záruční doby a její oprava by stále půlku její pořizovací ceny.

Nevím, jestli jsem udělal dobře, ale novou jsem koupil přímo od opraváře. Tvrdil: “Přece vám neprodám něco, co bych sem musel furt jezdit opravovat.” Každopádně pračka šlape.

Na myčce se před Vánoci objevil nápis end a víc ani ťuk. Opravář se v ní za osm stovek chvíli šťoural, aby nakonec v odtoku objevil plastový kus pánvičky. Po spuštění ji poslouchal a pak nám prozradil sladkou novinu: “Brzy vám odejde motor.”

Podivný zvuk motoru teď už poznám i já. Nový motor stojí tři tisíce. Zjistil jsem, že nádobí je lepší nejprve umýt v ruce a pak ho teprve dát do myčky, jako na takovou malou rekreaci. Určitě to bude nosné téma v jednom z dalších dílů.

Také se blíží konec pojištění auta. Nevím, jak se to dozvěděli pojišťováci, ale takřka denně mi volají s nabídkami. Nabízejí mi o polovinu výhodnější cenu, než mám teď, ale nevědí, kolik platím doposud. Jako skrblík se držím jedné zásady: nekupuji si věci, které mi někdo cpe. Třeba jako losy na poště. Šel jsem vyzvednout dva balíky. Jeden, pro mě, ještě neměli vybalený, takže mi paní za přepážkou řekla, ať přijdu za dvě hodiny. Druhý byl pro syna, nebyl do vlastních rukou, přesto mi ho taky nevydali. Dobře, mají nějaké předpisy. Jsem zvědav, jak se jim vyplatí ho posílat odesilateli do Číny. Připomínám, že poštovné z Číny bylo zadarmo.

A při odchodu mi ještě ta ježibaba řekla: “Tak si vemte aspoň los, když už jste si vystál frontu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • kůstka 25. ledna 2017 v 08:19

    Zdravím.Tuhle zkušenost mám s PC.Odešla nám grafická karta 2 měsíce po záruce.Cena opravy byla 4.000 Kč.Bylo mi ho líto ho vyhodit,jsem na něj opatrná,tak jsem opravu zaplatila.Je po opravě 2 roky,tak jsme na něj zvědavá,jak bude ještě dlouho šlapat.

  • kočka 25. ledna 2017 v 14:21

    Jo,měsíc po záruce lednice Candy. Osm tisíc v luftě. A tři měsíce po záruce notebook HP. Dvě značky, které už v životě nekoupím. Nikdo mi nevymluví, že kurvítka existujou!

  • Roman 25. ledna 2017 v 16:35

    Dobrý den.
    S Poštou je to v pohodě. Aspoň na vesnici. Doporučený dopis poslední den úschovy najdete ve schránce jako obyčejné psaní, u balíku stačí zavolat na Poštu a požádat o opětovné doručení na adresu v určitý den. Pak ho vydají komukoliv. Do Číny ho určitě vracet nebudou. A to je možná i důvod zdražování jejich služeb. :D

  • Dawe 26. ledna 2017 v 19:06

    Zamestnanci musi na prepazkach nabizet vse mozne, jejich manazeri na to maji tabulky kolik museji pani na prepazkach prodat, pokud neplni normu prodanych losu atp. nedostavaji premie… je to smutne a osobne bych v takove firme nevydrzel za takovych podminek ani den jeste s tou mizerii platu kterou maji..

  • Jaroslav Král 30. ledna 2017 v 12:09

    Rád bych věděl která firma ve světě vyrábí čipy , známé jako kurvítka. Pohybuji se v oblasti IT , a vím , že jsou naprosto obvyklé v malých levných inkoustových tiskárnách. Mimochodem ještě u těch nejlevnějších je lepší spotřebovat přiložené cartridge a koupit si novou tiskárnu , poněvadž ta nová ( u barevných) přijde lebněji než kompletní originální sada. Aby to tak nebolelo , je možné si část peněz vrátit tím , že tu původní prodám do frcu.

  • Roman 2. února 2017 v 14:38

    Kočka: A zrovna s těmahle značkama problém nemám. Noťas od HP šlape po 5ti letech pořád, jen baterku jsem novou nekupoval, takže jede jen na kabel. Baterka odešla z důvodu většího zahřívání, neboť je používán v relativně dost prašném prostředí. Candy máme myčku a u ní došlo po 3 letech ke spálení tlakového spínače – oprava za 1200,- celkem včetně 2x návštěvy opraváře. Takže to o značce není, naopak by se zdálo, že tady zrovna kurvítka nejsou. :-)

  • MP 6. února 2017 v 13:42

    Tady se neda nez pripomenou stare zname “Quality is remembered long after the price is forgotten”. Osobne mi za 20 let neodesel zadny spotrebic, maximalne se obcas porouchal – vetsinou kvuli memu ignoranstvi k udrzbe. Ale mechanik prijel, (odvezl) a opravil, bez problemu. Spoustu veci jsem sice obmenil kvuli zlepsujici se spotrebe energie i vody; i kvuli novym funkcim (za poslednich 10 let to byla mycka, pracka, susicka, lednicka a mrazak). Vsechny spotrebice se drive nebo pozdeji zaplati a ty starsi dodnes slouzi u pribuznych.

    Casto i levne veci vydrzi, ale je potreba se o ne starat. Treba sekacku mam takovou noname z Mountfieldu asi za 10 tisic, nepouzivam ji moc casto, jenom kazdpu sezonu menim olej, svicku a vzduchovy filtr (investice 300-400 Kc) a uz v pohode jede taky kolem 10 let. Vim ale o lidech kteri na tento zaklad kaslou, po par letech se jim neco vysype a oprava uz je nerentabilni. Ale diskuze jsou plne reci o kurvitkach.

    Co se tyka drobnejsi elektroniky, ta se mi teda sype taky, ale to je naopak oblast kde nema smysl priplacet za top model, protoze za dva roky bude stejne obstarozni. Lepsi je priplatit si za prodlouzeni zaruky na 5-8 let a az se to vysype, tak proste inkasovat penize a vzit novejsi. Ta prodlouzena zaruka se vetsinou vyplati, pokud uz nahodou vec tu prodlouzenou zaruku prezije, tak je nesmrtelna, coz jsem si uz mnohokrat overil. :D