Skrblíkovy zásady
- Těchto pár bodů je pro nás na Skrblíkovi svatých
- Ať už píšeme o nebankovních půjčkách nebo o květáku z vlastní zahrádky, držíme se jich jako klíště
- Jsme transparentní a féroví směrem ke čtenářům
-
Naším posláním je šetřit váš čas a peníze
Základním posláním Skrblíka je ušetřit čas a peníze svým čtenářům. To je nadřazeno všemu ostatnímu.
Nevyznáte se v nabídce pojišťoven, nerozumíte platbám v cizí měně a nemáte čas sledovat akční nabídky obchodů? Se vším vám poradíme, stačí nás pravidelně sledovat.
-
Čemu sami nevěříme, to nedoporučíme
Doporučujeme jen takové služby a postupy, které považujeme podle našeho nejlepšího svědomí za výhodné.
Na Skrblíkovi tak třeba nenajdete doporučení vzít si úvěr s osmiletou splatností, který využijete na krátkou dovolenou. Nenaleznete to na Skrblíkovi proto, že je to nerozumné a nebezpečné.
-
Jak na Skrblíkovi vyděláváme
Peníze na provoz Skrblíka vyděláváme přes kontextovou reklamu AdSense a přes provizní odkazy. Po napsání článků zjišťujeme, jestli na zmiňované produkty a služby existují provizní odkazy.
V případě, že si něco zakoupíte, dostaneme malou provizi. Abyste měli představu: Třeba z jednoho nákupu čtenáře na Aliexpressu máme průměrnou provizi 7,89 Kč, kterou musíme nejprve zdanit a až potom z ní můžeme zaplatit třeba naše skvělé kolegy.
Tato provize není placena z vašich peněz. Cena, kterou zaplatíte, je vždy stejná nebo dokonce nižší. Naše provize je vyplácena z marketingového rozpočtu firmy.
-
Nenecháváme se zlákat vidinou peněz
Existence provizního programu nemá žádný vliv na zmínění produktu nebo služby v textu. Celou řadu produktů a služeb, které mají výhodné provizní programy, vůbec neuvádíme. Řeč je především o nebankovních půjčkách, které jsou pro spotřebitele nevýhodné a často mu mohou změnit život k horšímu.
Naopak popisujeme mnoho produktů a služeb, které provizní programy vůbec nenabízejí, ale podle našeho názoru mohou čtenářům přinést užitek.
-
Nepoškozujeme stát
Zásadně odmítáme informovat o neetických postupech nebo propagovat různé nemorální cesty, které poškozují. Týká se to zejména daňové oblasti nebo sociálních dávek.
-
Firmy vědí, jak na vás. My radíme, jak na firmy.
Na druhou stranu však nemáme problém popisovat skuliny a mezery v nabídkách soukromých firem. I přesto, že naše rady mohou být pro tyto společnosti nevýhodné.
Domníváme se, že častým cílem marketingových oddělení velkých firem je prodat svůj produkt nebo službu za každou cenu. Využívají se k tomu různé diskutabilní procesy, které v konečném důsledku mohou být pro spotřebitele nevýhodné.
Proto jsme názoru, že není vůbec zlé na tyto skuliny upozorňovat.
-
Jsme lidi, děláme chyby
Skrblík je informační server a ačkoliv klademe velký důraz na správnost našich textů, můžeme se splést a udělat chybu. Od spuštění v roce 2012 jsme publikovali tisíce článků, přičemž zejména u finančních produktů a všelijakých akčních nabídek platí, že informace rychle zastarávají.
Jeden den je vedení účtu zdarma a druhý den se za něj platí. Stejně rychle může být ukončena platnost akce, o které informujeme. Ohlídat aktuálnost všech publikovaných informací není v našich silách, ačkoliv tomu věnujeme značné úsilí.
Pokud na Skrblíkovi narazíte na chybu, budeme vám vděční, když nás na ni upozorníte pomocí formuláře v dolní části každé stránky. My informace prověříme a opravíme. Pro jistotu si však tvrzení a doporučení obsažená v našich textech vždy sami zkontrolujte, případně požádejte o pomoc odborníky.
Píšete: Nepoškozujeme stát Zásadně odmítáme informovat o neetických postupech nebo propagovat různé nemorální cesty, které poškozují. Týká se to zejména daňové oblasti nebo sociálních dávek. Opakovaně jsem upozorňoval na chybu v článku https://www.skrblik.cz/telefon/televize/koncesionarske-poplatky/ kde se tvrdí, že intyernetový stream nepodléhá koncesionářským poplatkům. Není to tak jednoznačné, záleží na tom, o jaký stream se jedná. Netflix např. opravdu s koncesionářskými poplatky nemá nic společného, ale streamované vysílání televize je příjem televize a podléhá poplatkům.
Odpovědět