SKRBLOG

POZOR: Vodafone nebude zpomalovat internet, za data nad limit budete platit

čtvrtek, 17. červenec 2014, Petr Novák

Vodafone s platností od září zásadně mění podmínky všech datových tarifů. Do 13. září platí, že po vyčerpání datového limitu (FUP) je snížena rychlost připojení na 20 kB/s.

Od 13. září 2014 vám Vodafone po vyčerpání limitu automaticky naúčtuje další datový balíček v ceně 49 Kč. V závislosti na vašem tarifu za něj získáte dalších 50 nebo 250 MB. Balíček se automaticky přikupuje prakticky donekonečna. Internet v mobilu se vám tak může značně prodražit.

Ceník balíčků Data nad rámec

Název datového tarifu Data nad rámec balíčku Cena
Internet v mobilu 50 MB 49 Kč
Připojení na stálo 250 MB 49 Kč
Student Internet 50 MB 49 Kč
Internet v mobilu naplno 250 MB 49 Kč
Připojení pro mobil standard 50 MB 49 Kč
Připojení pro mobil super 50 MB 49 Kč
Připojení pro mobil premium 250 MB 49 Kč
Připojení pro mobil premium+ 250 MB 49 Kč
Mobilní připojení 500 MB 250 MB 49 Kč
Mobilní připojení 1 GB 250 MB 49 Kč
Mobilní připojení 1,5 GB 250 MB 49 Kč
Mobilní připojení 4 GB 250 MB 49 Kč
Mobilní připojení 10 GB 250 MB 49 Kč

Skrblík doporučuje: Službu zablokujte!

Dokupovaná data jsou velmi drahá. Službu Data nad rámec balíčku doporučujeme zablokovat. Učinit tak můžete v internetové samoobsluze nebo na bezplatné infolince *77. Nezapomeňte tuto službu deaktivovat také u svých dětí!

Po vypnutí služby vám po překročení datového limitu nebude nic účtováno, pouze se sníží přenosová rychlost na 20 kB/s. Jednoduše řečeno – vše bude jako do 13. září.

Postup Vodafonu jde proti častému tvrzení operátorů, že datový limit přečerpá jen malé procento zákazníků. Na svých internetových stránkách Vodafone celou změnu navíc prezentuje jako „modernizaci portfolia služeb“ a schovává ji za navyšování rychlosti svých sítí. V nezasvěceném zákazníkovi tak vytváří dojem, že se jedná v podstatě o pozitivní změny.

Skrblíka Vodafone tímto krokem velmi zklamal – férovost Oskara se nám nějak vytrácí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Martin Malina 17. července 2014 v 12:51

    Teď jsem se koukl a Automatické navýšení datového limitu mám neaktivní. Znamená to, že se mi od 13. září samo aktivuje a teprv pak to můžu znovu deaktivovat?

  • Petr Novák 17. července 2014 v 13:01

    Ano, přesně tak.

  • Honza 23. července 2014 v 13:39

    Zrovna jsem dobojoval bitvu o účtování 2000,- za stažených 30MB. Měl jsem tarif Odepiš, který jsem pořídil před 11 lety. Tehdy žádný internet v mobilu nebyl. Stahoval jsem přes domácí wifi, ale telefon dal asi přednost placenému připojení Na skok. Argumentoval jsem tím, že jsem si službu neaktivoval, že mi ji bez svolení aktivovali sami a účtovali neoprávněně. Reklamaci zamítli, ale 2000,- v rámci „dobrých vztahů“ zaúčtovali jako 200,-. Z principu mám podle mě pravdu, ale takto už jsem skoro spokojený.

  • Petr Novák 23. července 2014 v 13:55

    Podle mých interních informací záleží jen na operátorovi nebo člověku, co reklamaci vyřizuje. (A teď nemluvím nutně/jen o Vodafonu.) Stejně to funguje třeba v případech, kdy se telefon připojí v zahraničí k internetu.

    Operátor může buď uznat reklamaci jako neoprávněnou (budete platit 100 %), nebo vám pod různým důvodem účtovanou částku snížit.

    Slyšel jsem i o případech, kdy si operátoři házeli korunou nebo se rozhodovali podle aktuální nálady. :-)

  • Oldřich Rychlík 9. prosince 2014 v 18:19

    Po zaplacení a uzavření cyklu se mi nevrátil „Aktuální limit “ na původní úroven a naopak se mi stále Aktuální objem celkem“ přičítá. Co s tím udělat, když nedošlo ke slíbenému navrácení.

  • Petr Novák 9. prosince 2014 v 20:37

    Oldřichu, zavolejte na infolinku. Vodafone údajně měl se zrušením limitu určité problémy.