10 tipů jak snadno ušetřit na pojištění auta

Lukáš Vávra
Publikováno 14. června 2022

Rostoucí inflace začala ovlivňovat i cenu povinného ručení. Možná patříte mezi majitele auta, kteří již dostali od své pojišťovny cenu na další rok. Pokud ne, brzy vás čeká nemilé překvapení: cena bude vyšší než před rokem. Ideální čas se rozhlédnout po novém pojištění.

Nejvyšší cenu za povinné ručení nebo havarijní pojištění platí věrní klienti. Že to zní jako paradox? Ano, ale je to bohužel pravda. Pro nové klienty má většina pojišťoven vždy lepší cenu než pro ty současné. Řešení je jednoduché. Jakmile vám přijde 2 měsíce před výročím pojištění dopis od pojišťovny s navýšenou cenou, na nic nečekat a ihned si najít levnější. Navíc produkty od nových pojišťoven na trhu mají mnoho vlastností, které cenu pojištění ještě výrazněji sníží. Vybrali jsme 10 vlastností díky kterým můžete ušetřit tisíce korun.

  1. 10 tipů jak snadno ušetřit na pojištění auta

    Platba dle kilometrů znamená úsporu až 35 %

    Až o třetinu méně zaplatí klienti, kteří ročně najezdí méně než 12 000 kilometrů. Podle odhadů odborníků se jedná o nejméně 2 milióny tuzemských aut. Vozidlo, které není na silnici, nemůže způsobit škodu a mělo by tak platit mnohem méně než třeba firemní Oktávka, která každý den najezdí 300 kilometrů.

    Navíc například Pillow pojišťovna vrací peníze všem klientům, kteří ujeli méně, než na počátku pojištění očekávali.

  2. E-mail místo pošty, mobil místo technika

    Pojišťovny do ceny často promítají zbytečné náklady. Nejlevnější pojištění tak získáte u pojišťoven, které neutrácí za papírové dopisy, ale zasílají vše efektivně e-mailem. Další úspora (až 1 000 Kč) vzniká u havarijního pojištění.

    Místo drahé prohlídky vozidla při sjednání pojištění si klient sám nafotí vozidlo pomocí jednoduché aplikace a pojišťovna o uspořené peníze zvýhodní cenu havarijního pojištění. Platí, že digitální pojišťovny budou mít vždy nižší cenu než ty tradiční.

  3. Platba měsíčně či čtvrtletně bez přirážky

    Dříve pojišťovny nadutě radily, že máte platit ročně, protože pak “získáte slevu 5 %”. Ve skutečnosti se jednalo o přirážku 5 % k měsíční platbě. A pojišťovny samozřejmě neporadily, kde před výplatou najít například přebývajících 15 000 Kč pro kompletní pojištění obsahující nejen povinné ručení, ale i havarijní pojištění.

    Normální je platit měsíčně bez přirážky, tento trend odstartovaly nové pojišťovny na trhu a využívají ho již desítky tisíc klientů. Hypotéku také neplatíte ročně, že?

  4. Žádné balíčky s nepotřebnými “výhodami”

    Důvod, proč je běžné pojištění dražší, než by mělo být, často spočívá v balíčkách. Některé pojišťovny zejména k povinnému ručení přibalují “výhodné krytí zdarma”. Jeho cenu ale vždy zaplatíte ve vyšší ceně. Nenechte se nalákat podobným marketingem a vždy chtějte pojištění, které vás nenutí kupovat balíčky. Díky tomu ušetříte za věci, které nepotřebujete a nikdy nevyužijete.

  5. Přirozená sleva za garáž

    Naprosto logické zvýhodnění zatím v Česku nabízí pouze jediná pojišťovna. Sleva platí na rizika, která majitele garáží ohrožují méně: krádež vozidla, vandalismus a přírodní nebezpečí (například kroupy atd.). Když už jste investovali peníze do garáže, máte nyní nárok na levnější povinné ručení a havarijní pojištění.

  6. Úspora za opravu ve smluvních servisech

    Asi každý ví, jak různá může být cena za opravu v autorizovaných servisech a v těch neznačkových. Autorizovaný servis musí používat značkové náhradní díly a vyplácet vyšší mzdy. Férové pojišťovny dávají klientům při sjednání havarijního pojištění na výběr a při volbě opravy v síti smluvních neznačkových servisů je pojištění levnější.

    Vhodné je zejména pro majitele starších aut (nad 5 let). Novější vozidla by měla mít vždy možnost opravy v autorizovaných servisech kvůli zachování záruky.

  7. Fixní nebo dokonce nulová spoluúčast

    U havarijního pojištění existuje nesmyslná spoluúčast ve formě procent. Čím větší škoda, tím více musí majitel vozidla zaplatit ze svého. Pokud je spoluúčast 5 % (nejméně 5 000 Kč), pak při škodě ve výši 300 000 Kč zaplatí majitel vozu 15 000 Kč, tedy o 10 000 Kč více než by platil při pouze fixní spoluúčasti 5 000 Kč.

    Revoluční je přístup Pillow pojišťovny, která navíc v případě přírodního nebezpečí (např. kroupy), srážky se zvířetem nebo krádeže vozidla má spoluúčast rovnou nulovou. Pojišťovna v těchto situacích zaplatí celou škodu, nemusíte nic doplácet ze svého.

  8. Žádný sazebník, žádné poplatky

    Pozor, i v pojištění vozidel se lze běžně setkat s poplatky. Nejčastěji se jedná o poplatek v souvislosti s upomínkou pojistného nebo poplatek za upomínku dlužného pojistného po ukončení pojištění. Pouze několik pojišťoven na trhu nabízí pojištění zcela bez poplatků.

  9. Dvojnásobný limit za cenu základního

    Čím vyšší limit povinného ručení, tím vyšší cena. To vede některé “chytráky” k radě sjednávat jen základní limit povinného ručení. Náhoda je ale blbec a nejeden řidič by mohl vyprávět, jak snadno lze způsobit škodu na zdraví vyšší než 35 miliónů korun.

    Nízký limit pak znamená pro viníka exekuci – není schopen z vlastních úspor uhradit škodu. Moudřejší je využít probíhající akci jedné pojišťovny, která nabízí dvojnásobný limit 70 miliónů korun za cenu limitu 35 miliónů korun.

  10. Bezlimitní pojištění všech skel

    Odhaduje se, že většina majitelů vozidla má ve smlouvě nedostatečný limit pro pojištění čelního skla. V případě opravy nebo výměnu musí část škody doplatit ze svého a vzhledem k rostoucí inflaci se často jedná o tisíce až desetitisíce korun.

    Již tři pojišťovny tak přišly s převratnou novinkou – neomezeným limitem na pojištění skel. Máte tak jistotu, že pojišťovna za vás zaplatí celou opravu či výměnu skla.


Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.