- 03. Pojmenování (název) životní situace
-
Poplatek ze psů
- 04. Základní informace k životní situaci
-
Poplatku podléhají psi starší tří měsíců.
- 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
-
Poplatek ze psů platí držitel psa. Držitelem je osoba, která je přihlášená nebo má sídlo na území města Tábora.
- 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
-
MěÚ Tábor vydá poplatníkovi evidenční známku pro psa bez ohledu na to, zda pes poplatku podléhá nebo je od poplatku osvobozen. Známkou musí být pes trvale označen. Tato známka je nepřenosná na jiného psa, i kdyby šlo o psa téhož držitele.
- 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
-
Poplatník je povinen oznámit MěÚ Tábor písemně do 15 dnů vznik své poplatkové povinnosti, tj. dovršení stáří psa tří měsíců nebo započetí držení psa staršího.
- 08. Na které instituci životní situaci řešit
-
MěÚ Tábor - Odbor financí - oddělení poplatků
- 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
-
Žižkovo nám., budova č.p. 11, přízemí, Ing. Martina Hodková, v úředních hodinách
- 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
Občanský průkaz, u osob majících nárok na osvobození dokumenty dokazující danou skutečnost zakládající nárok (např. protokol o převzetí psa z útulku, průkaz ZTP nebo ZTP/P, potvrzení mysliveckého sdružení o lovecké upotřebitelnosti psa apod.).
- 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
- 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
-
Roční sazba poplatku ze psa činí za prvního psa chovaného v rodinném domě 500 Kč, pro držitele starší 65 let 100 Kč, za každého dalšího psa 1500 Kč, pro držitele starší 65 let 300 Kč, u psů chovaných v jiných objektech za prvního psa 1 000 Kč, pro držitele starší 65 let 200 Kč, za každého dalšího psa 1500 Kč, pro držitele starší 65 let 300 Kč. Uhradit lze v hotovosti či platební kartou na pokladně MěÚ, poštovní poukázkou nebo bankovním převodem na účet MěÚ č.8010-0701427349/0800, osoby s certifikovaným elektronickým podpisem prostřednictvím Portálu občana.
- 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
-
Poplatník je povinen ohlásit MěÚ Tábor do 15 dnů vznik své poplatkové povinnosti, tj. dovršení stáří psa tří měsíců nebo započetí držení psa staršího. Stejným způsobem a ve stejné lhůtě je poplatník povinen ohlásit zánik své poplatkové povinnosti. Povinnost ohlásit držení psa má i osoba, která je od placení poplatku osvobozena. Důvod pro osvobození musí poplatník MěÚ Tábor prokázat. Poplatník je rovněž povinen ohlásit správci poplatku každou skutečnost, která má vliv na výši jeho poplatkové povinnosti nebo na vznik a zánik osvobození, a to do 15 dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala.
- 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
nejsou
- 16. Elektronická služba, kterou lze využít
-
- 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Obecně závazná vyhláška Města Tábora o místním poplatku ze psů, Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- 18. Jaké jsou související předpisy
-
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
-
Správce poplatku může poplatkovému subjektu stanovit zvýšení poplatku jako následek za pozdní úhradu poplatku nebo jeho části, a to až do výše dvojnásobku rozdílu mezi částkou poplatku, která má být zaplacena nebo odvedena, a částkou zaplacenou nebo odvedenou do původního dne splatnosti poplatku.
- 21. Nejčastější dotazy
-
Nárok na sníženou sazbu mají osoby starší 65 let (tj. od roku následujícího po roce, kdy tento věk dovrší) bez ohledu na skutečnost, zda je důchod jediným zdrojem jejich příjmu či nikoliv (dřívější právní úprava).
- 25. Za správnost návodu odpovídá útvar
-
odbor financí - oddělení vymáhání a místních poplatků
- 26. Kontaktní osoba
-
Ing. Martina Hodková - 381 486 270
- 27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
1.1.2024
- 28. Popis byl naposledy aktualizován
-
8.1.2024