Vyhledávání


International

  • Česky
  • English
  • Deutsch
  • Polski

Cesta: Titulní stránka > Chci si zařídit > Finance a majetek > Místní poplatky > Místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství

 

Místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství

 

 
 

01. IDENTIFIKAČNÍ KÓD

-

02. KÓD

-

03. POJMENOVÁNÍ (NÁZEV) ŽIVOTNÍ SITUACE

Místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství

04. ZÁKLADNÍ INFORMACE K ŽIVOTNÍ SITUACI

Poplatníkem je fyzická osoba přihlášená v obci nebo vlastník nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, ve které není přihlášená žádná fyzická osoba a která je umístěna na území obce.

05. KDO JE OPRÁVNĚN V TÉTO VĚCI JEDNAT (PODAT ŽÁDOST APOD.)

Každá fyzická osoba starší 18 let nebo zmocněnec. Za nezletilého jeho zákonný zástupce.  

06. JAKÉ JSOU PODMÍNKY A POSTUP PRO ŘEŠENÍ ŽIVOTNÍ SITUACE

Poplatník se k poplatku musí přihlásit do 30 dnů ode dne, kdy mu vznikla poplatková povinnost. Do 15 dnů je povinen nahlásit každou změnu rozhodnou pro výpočet výše poplatku.

 

Povinnost ohlásit údaje rozhodné pro stanovení poplatkové povinnosti nebo jejich změny se nevztahuje na údaje, který si může správce poplatku zjistit automatizovaným způsobem. Jedná se o tyto údaje: úmrtí, narození, přistěhování, odstěhování, údaj týkající se věku poplatníka.


  • Výše poplatku činí 900,- Kč na osobu a kalendářní rok. Platí se (odvádí) bez výzvy a bez vydání platebního výměru. Poplatek je splatný k 30. 09. příslušného kalendářního roku.
  • Poplatek je možno zaplatit v hotovosti nebo platební kartou na pokladně MÚ, dále složenkou (na vyžádání) nebo převodem z účtu. Bankovní spojení: 19-525771/0100, nutno uvést variabilní symbol, který získáte u správce poplatku. (Radka Kadlíková, tel.: 554 706 333, Silvie Ludvíčková, tel.: 554 706 367)
  • Poplatek je možno zaplatit ve splátkách:
    (například: poplatek ve výši 900,- Kč na osobu – měsíční splátka 100,- Kč na pokladně,
    případně trvalým příkazem v měsících leden až září – výše 100,- Kč/tj. 9 splátek, variabilní symbol zůstává poplatníkovi stejný, č. účtu 19-525771/0100)
  • Poplatková povinnost zaniká dnem, kdy byla fyzická osoba odhlášena z trvalého pobytu na území města Bruntálu.


Osvobození a úlevy dle OZV č. 2/2023

 

  • (1) Od poplatku je osvobozena osoba, které poplatková povinnost vznikla z důvodu přihlášení ve městě a která je:
    1. poplatníkem poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci v jiné obci a má v této jiné obci bydliště,
    2. umístěna do dětského domova pro děti do 3 let věku, školského zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy nebo školského zařízení pro preventivně výchovnou péči na základě rozhodnutí soudu nebo smlouvy,
    3. umístěna do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc na základě rozhodnutí soudu, na žádost obecního úřadu obce s rozšířenou působností, zákonného zástupce dítěte nebo nezletilého,
    4. umístěna v domově pro osoby se zdravotním postižením, domově pro seniory, domově se zvláštním režimem nebo v chráněném bydlení,
    5. nebo na základě zákona omezena na osobní svobodě s výjimkou osoby vykonávající trest domácího vězení.
  • (2) Od poplatku se osvobozuje osoba, které poplatková povinnost vznikla z důvodu přihlášení ve městě a která
    1. se v příslušném kalendářním roce zdržuje mimo území České republiky minimálně 1/2 roku nepřetržitě,
    2. je hospitalizována, popř. umístěna ve zdravotnickém zařízení (nemocnice, léčebna dlouhodobě nemocných, středisko následné péče, hospic, psychiatrická léčebna) neuvedených v odst. 1, nepřetržitě minimálně 3 měsíce v příslušném kalendářním roce, a to po celou dobu pobytu v tomto zařízení,
    3. na základě smlouvy o nájmu žije v azylovém domě na území města Bruntál, neuvedených v odst. 1 písm. d),
    4. je v pronájmu na základě Žádosti o pronájem bytové jednotky v Domě s pečovatelskou službou v majetku města Bruntál, neuvedených v odst. 1 písm. d).
  • (3) Od poplatku se osvobozuje město Bruntál, kterému vznikla poplatková povinnost z důvodu vlastnictví nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, ve které není přihlášená žádná fyzická osoba a která se nachází na území města.
  • (4) Údaj rozhodný pro osvobození dle odst. 2 a 3 tohoto článku je poplatník povinen ohlásit ve lhůtě do 31. 12. příslušného kalendářního roku, ve kterém vznikla skutečnost zakládající nárok na osvobození.
  • (5) V případě, že poplatník nesplní povinnost ohlásit údaj rozhodný pro osvobození ve lhůtách stanovených touto vyhláškou nebo zákonem, nárok na osvobození zaniká.

 

Pro nárokování osvobození nebo úlevy je stanovená lhůta do konce měsíce ledna následujícího roku, ve kterém vznikla poplatková povinnost. V případě, nedodržení této lhůty – nárok na osvobození nebo úlevu zaniká.

  • V případě, že poplatník změnil trvalý pobyt mimo území města Bruntálu, je oprávněn žádat o vrácení přeplatku. Pokud se poplatník přestěhoval v rámci Bruntálu, je stále poplatníkem, a proto nemá právní nárok na vrácení přeplatku. Další důvody pro žádost  vrácení přeplatku jsou např. dvojí platba, úmrtí poplatníka, prominutí poplatku atd. Poplatník musí vyplnit žádost o vrácení přeplatku. (Žádost o vrácení přeplatku poplatku za obecní systém OH - DOCXPDF).

07. JAKÝM ZPŮSOBEM MŮŽETE ZAHÁJIT ŘEŠENÍ ŽIVOTNÍ SITUACE

Vyplňte potřebný formulář a doručte jej poštou nebo osobně na adresu: Městský úřad Bruntál, finanční odbor, Radka Kadlíková, Nádražní 994/20, 792 01 Bruntál. Formulář lze vyplnit i elektronicky a zaslat na adresu: radka.kadlikova@mubruntal.cz.

08. NA KTERÉ INSTITUCI ŽIVOTNÍ SITUACI ŘEŠIT

Městský úřad Bruntál - finanční odbor.

09. KDE, S KÝM A KDY ŽIVOTNÍ SITUACI ŘEŠIT

Městský úřad Bruntál, finanční odbor, Radka Kadlíková (č. dveří 325), Silvie Ludvíčková, DiS. (č. dveří 324), Nádražní 994/20, 792 01 Bruntál.

10. JAKÉ DOKLADY JE NUTNÉ MÍT S SEBOU

Doklady jsou potřebné v případě prokázání nároku na osvobození (např. o poplatkové povinnosti za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci v jiné obci, o pobytu v zahraničí, platbách mimo Bruntál, o výkonu trestu a jiné), a v případě žádosti o vrácení přeplatku takové, které dokládají vaši žádost.

11. JAKÉ JSOU POTŘEBNÉ FORMULÁŘE A KDE JSOU K DISPOZICI

 

k dispozici jsou na finančním odboru, Radka Kadlíková (č. dveří 325), Silvie Ludvíčková, DiS. (č. dveří 324), Nádražní 994/20, 792 01 Bruntál  nebo na internetových stránkách města Bruntálu

12. JAKÉ JSOU POPLATKY A JAK JE LZE UHRADIT

  • Správní poplatek 400,- Kč se platí při podání žádosti o splátkový kalendář v případě vyměřeného nedoplatku.
  • Správní poplatek 100,- Kč se platí při podání žádosti o potvrzení o bezdlužnosti. (Žádost o vydání potvrzení o bezdlužnosti).

13. JAKÉ JSOU LHŮTY PRO VYŘÍZENÍ

Obecná lhůta pro vyřízení je 30 dnů. 

14. KTEŘÍ JSOU DALŠÍ ÚČASTNÍCI (DOTČENÍ) ŘEŠENÍ ŽIVOTNÍ SITUACE

Další účastníci postupu nejsou stanoveni. 

15. JAKÉ DALŠÍ ČINNOSTI JSOU PO ŽADATELI POŽADOVÁNY

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA, KTEROU LZE VYUŽÍT

Tuto situaci lze řešit zasláním elektronickou poštou na podatelnu: posta@mubruntal.cz nebo podatelna@mubruntal.cz

17. PODLE KTERÉHO PRÁVNÍHO PŘEDPISU SE POSTUPUJE

18. JAKÉ JSOU SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY

19. JAKÉ JSOU OPRAVNÉ PROSTŘEDKY A JAK SE UPLATŇUJÍ

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 280/2009 Daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.

20. JAKÉ SANKCE MOHOU BÝT UPLATNĚNY V PŘÍPADĚ NEDODRŽENÍ POVINNOSTÍ

Včas nezaplacené (neodvedené) poplatky lze postihnout zvýšením poplatku až na trojnásobek podle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích. Za nesplnění ohlašovací povinnosti lze uložit pokutu podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.  

21. NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

-

22. DALŠÍ INFORMACE

-

23. INFORMACE O POPISOVANÉM POSTUPU JE MOŽNÉ ZÍSKAT TAKÉ Z JINÝCH ZDROJŮ A V JINÉ FORMĚ

-

24. SOUVISEJÍCÍ ŽIVOTNÍ SITUACE A NÁVODY, JAK JE ŘEŠIT

-

25. ZA SPRÁVNOST NÁVODU ODPOVÍDÁ ÚTVAR

MěÚ Bruntál - finanční odbor

26. KONTAKTNÍ OSOBA

Radka Kadlíková (č. dveří 325, budova B, 3. poschodí), tel.: 554 706 333, radka.kadlikova@mubruntal.cz 

Silvie Ludvíčková, DiS. (č. dveří 324, budova B, 3. poschodí), tel.: 554 706 367, silvie.ludvickova@mubruntal.cz

27. POPIS JE ZPRACOVÁN PODLE PRÁVNÍHO STAVU KE DNI

04. 01. 2024

28. POPIS BYL NAPOSLEDY AKTUALIZOVÁN

04. .01. 2024

29. DATUM KONCE PLATNOSTI POPISU

Konec platnosti návodu není stanoven.

30. PŘÍPADNÁ UPŘESNĚNÍ A POZNÁMKY K ŘEŠENÍ ŽIVOTNÍ SITUACE 

-

 
Zodpovídá: Ing. Hana Zouharová
Vytvořeno / změněno: 3.1.2022 / 4.1.2024
 

Počet návštěv: 4591
 

Kontakt

MĚSTSKÝ ÚŘAD
Nádražní 994/20
792 01 Bruntál 1
Tel.: 554 706 111
E-mail: posta@mubruntal.cz

Podrobný kontakt


Úřední hodiny

 

Pondělí: 8:00 - 11:30, 12:15 - 17:00
Středa: 8:00 - 11:30, 12:15 - 17:00
Čtvrtek: 8:00 - 11:30

Info úřední hodinyVyřídit si záležitosti na MěÚ je možné i mimo uvedené úřední hodiny, a to po předchozí e-mailové nebo telefonické domluvě.

 

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky
  • Aktualizace obsahu: 25.4.2024
  • Počet přístupů: 7877137 (od 18.1.2010)
 

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

O cookies

Nastavení cookies

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

Více o cookies

Tyto soubory nám umožňují poskytnout návštěvníkům kvalitnější služby, protože nám například umožní získat anonymizované analytické údaje o používání tohoto webu.

Kompletní přehled cookies, které tento web využívá naleznete zde.

Skupiny cookies