5 triků fast-foodů, kterými vás nutí utrácet víc

Romana Králíková
Publikováno 29. dubna 2023

McDonalds, KFC a Burger King, tři největší fast foody v České republice, bezesporu využívají ty nejpromyšlenější strategie, jak nalákat co nejvíce zákazníků právě k nim. Marketingové tahy nebo nejrůznější triky na retuš pokrmu, aby na propagačním billboardu vypadal neodolatelně.

  1. 5 triků fast-foodů, kterými vás nutí utrácet víc

    Billboardy jsou poblíž sjezdů dálnic

    Právě umístění billboardů hraje klíčovou roli. Není náhoda, že billboard s reklamou na McDonalds je před sjezdem z dálnice nebo před benzinovou pumpou, kde se obvykle restaurace fast foodů nacházejí. Kromě fotografie šťavnatého burgeru nepůjde billboard přehlédnout ani pro svou výraznou barvu.

    Červená probouzí chuť k jídlu a jeho konzumaci. Není tedy divu, že ji najdeme v logu McDonaldu, KFCBurger Kingu. Mezi další využívané barvy patří žlutá, která přitahuje pozornost a rovněž má vliv na chuť k jídlu.

    Zelená, která doplňuje původní červeno-žluté logo McDonalds, představuje přírodu a tudíž se skvěle hodí k trendu ekologie a vegetariánské stravy.

  2. Hračka jako dárek k jídlu

    Větší počet zákazníků u jednoho stolu přináší vyšší příjem. Fast-foody se tak z velké části zaměřují na rodiny s dětmi. McDonalds do své nabídky zařadil Happy Meal, kde je součástí jídla hračka. Nejčastěji se jedná o plastové figurky, které často vyobrazují postavy z oblíbených dětských animáků.

    Podobnou strategii používá KFC, když nabízí Dětské menu skládající se z kuřecích stehen Kentucky nebo kuřecích nugetek Bites, hranolek, pomerančového džusu a hračky. Hračka se může lišit dle zásob jednotlivých KFC restaurací.

    Happy Meal nabízený řetězcem McDonalds není tak jednotvárný jako Dětské menu v KFC. Na výběr je ze dvou burgerů (Hamburger nebo Cheeseburger), Wrapu, McNuggets či salátu. Menu doplňují hranolky, ovocná kapsička, nebo ovocný mix + nápoj a hračka. Fast food využívá strategii komplexního menu, které si zákazník sestaví podle vlastního výběru.

    Existuje mnoho kombinací. Lákadlem pro děti je velká fotografie pokrmu na levé straně, kam míří oči nejprve. Cena je výrazně menším písmem napsána vpravo. A kdo se dočte až na konec řádku, když mu oči visí na fotografii lahodného burgeru?

  3. Veggie Burgery bez masa, které jsou dražší než klasické

    Trendy jsou pro fast food řetězce dalším prostředkem k dosažení zisku. Vegetariánská strava je dnes velmi rozšířená, a proto všechny tři řetězce nabízí veggie varianty svých pokrmů. McDonalds alternativou pro klasický burger je Veggie Burger, dále nabízí tortillu Veggie Wrap a Veggie salát.

    V KFC si zákazník může objednat veggie variantu tortilly Twister nazvanou Halloumi Twister. Mezi další bezmasé pokrmy patří Rýžová nabídka (rýže se zeleninou) či salát Poke Sweet Chilli (salátová směs s níž lze kombinovat rýži, hranolky nebo například sýr Halloumi).

    Fast food Burger King stejně jako předchozí řetězce nezůstal pozadu, a i on do své nabídky zařadil veggie alternativy burgerů a wrapů. V nabídce jsou Plant Based burgery i nugetky. V burgerech je zeleninová placka.

  4. Slevové kupóny na meníčka

    Dalším často využívaným trikem fast foodů je nabídka kupónů se slevami. Princip slevy zaručeně funguje na každého zákazníka, a opět se tedy navýší počet objednávek.

    Kupóny mají krátkou platnost, aby zákazník nabyl dojmu, že výhodnou nabídku musí stihnout, a proto restauraci v nejbližší době navštíví.

    Nabízí je všechny tři fast foody: slevové kupóny McDonalds, slevové kupóny KFCslevové kupóny Burger King. I česká Bageterie Boulevard nabízí ve své mobilní aplikaci BB slevové kódy. Další slevy řetězce nabízí pro držitele karet ISIC (studenti) a ITIC (učitelé).

  5. 5 triků fast-foodů, kterými vás nutí utrácet víc

    Propagační fotky s dokonale naaranžovaným jídlem

    Pro zkrášlení pokrmu food stylisté využívají nejrůznější triky pro dokonalý vzhled jídla. Pro bezchybný vzhled burgeru nejprve zahřejí okraje sýru. Ten posléze stéká z okrajů žemle.

    Salát a nakrájená rajčata se k masu připíchnou párátkem, čímž se zajistí větší výška a stabilita pokrmu.

    Pro lesk masa stylisté používají olej, jímž burger natřou. Pozadí fotky bývá tmavé, aby samotný pokrm vynikl. Propagační fotografie fotí profesionální fotografové a snímky následně upraví v počítačových programech. Po pořízení fotografií dokonalého pokrmu se jídlo musí vyhodit, protože obsahuje zmíněná párátka (používají se také jehly) a kousky plastů (správný úhel masa, zeleniny či žemle).

    Jak probíhá focení propagačních snímků pro fast food pokrmy se můžete podívat na Youtube.


Zatím žádné komentáře

Napsat komentář

Další články z kategorie Novinky


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.

Rubriky
O nás