SKRBLOG

Recenze služby Aukrobot: Když nemáte čas zabývat se prodejem nepotřebných věcí

Středa, 15. červen 2016, Petr Novák

Nový tablet skončí měsíc po koupi v šuplíku, na nepoužívanou konzoli se práší a fitness náramek jste použili jen jednou. Aktuální hodnota předmětů klesá, až se jednoho dne stanou neprodejnými. Řešením je jejich prodej přes inzerát třeba na Aukru.

Aukrobot si dává za cíl tento proces usnadnit. Zajistí vyzvednutí věcí u prodávajícího, nafotí je, otestuje, vyplní popis a zajistí prodej. Ze zisku si strhne provizi a zbytek pošle prodávajícímu na účet. Službu Aukrobot jsme ve Skrblíkovi otestovali.

Aukrobot

Jak funguje služba Aukrobot

Jednoduše. V prvním kroku si stačí objednat odvoz prodávaného zboží přes jednoduchý formulář. Kurýra platí Aukrobot ze své provize. Prodávající si může vybrat ze dvou systémů prodeje podle toho, jak moc chce do prodeje zasahovat:

  • Věřím vám, nechám to na vás
    Všechno zboží se bude dražit od 1 Kč, prodávající obdrží pouze odkaz na sledování aukce. Co se neprodá třikrát za sebou, buď se dá na charitu, nebo se zlikviduje.
  • Chci svůj prodej řídit
    Prodávající schválí popis aukce, nastaví prodejní ceny a navíc rozhodne, co se s věcí stane, když se neprodá. Každý týden mu je zaslán e-mail s aktuálním stavem prodeje.

Popis prodávaného předmětu i fotografie obstará Aukrobot. Veškerá práce na straně prodávajícího spočívá ve vyplnění jednoduchého formuláře, zabalení předmětu a předání kurýrovi. Maximální rozměry zásilky jsou 200 cm × 80 cm × 60 cm a hmotnost 20 kg.

Zákazník nikdy nic neplatí, odměna se strhává formou procentuální provize z prodejní ceny:

  • Do 29 Kč: 90 % z prodejní ceny
  • 30-3 333 Kč: 30 % z ceny + 13 Kč
  • 3 334-9 999 Kč: 20 % z ceny + 13 Kč
  • 10 000 Kč a více: 10 % z ceny

Odvoz věcí, nafocení, vystavení a zaslání neprodaných věcí zpět je zdarma.

Aukrobot

Naše zkušenosti se službou Aukrobot

V úterý 17. května jsme na webu Aukrobota vyplnili kontaktní formulář. Ze zadaného e-mailu se nám vytvořil uživatelský účet a za půl hodiny nás telefonicky kontaktovala operátorka Aukrobota.

S ní jsme si domluvili převzetí prodávaného zboží kurýrem, alternativně bylo možné zboží odevzdat v jednom z 15 AukroPointů. Operátorku zajímalo prodávané zboží, počet krabic a číslo občanského průkazu.

Pro zboží si následující den přijel kurýr společnosti Geis a odvezl ho do Hradce Králové, kde má Aukrobot základnu. Doprava, nafocení, napsání popisku a vystavení zboží zabralo 8 dní, v nabídce Aukra se brusle objevily ve čtvrtek 26. května. Aukce trvala 7 dní.

V průběhu dražby se čas od času Aukrobot připomenul s aktuální cenou nebo počtem přihazujících. Po vydražení se čekalo na zaplacení zboží kupujícím, načež běží 21denní ochranná reklamační lhůta. Až po ní lze požádat o převod kreditu na bankovní účet.

V našem případě se brusle prodaly za 910 Kč, ze kterých nám náleží 624 Kč. Provize Aukrobota byla 286 Kč. Zboží jsme předali do přepravy 18. května 2016, o peníze můžeme požádat až 30. června 2016.

Pár tipů na závěr:

  • Doplňující detaily o prodávaném zboží doporučujeme napsat na papír a vložit do krabice.
  • Dražit věci s nízkou prodejní cenou se nevyplatí, provize pro Aukrobot je příliš vysoká.

Výhody a nevýhody služby Aukrobot.cz:

  • Jednoduchost služby – není třeba vyplňovat informace o zboží
  • Bez starostí – o prodej se postará Aukro
  • Odeslání zboží zdarma
  • Aukrobot dobře informuje o průběhu aukce
  • Profesionální fotky prodávaného zboží
  • Poměrně vysoká provize
  • Zdlouhavý prodej

Jaké jsou vaše zkušenosti se službou Aukrobot? Napište nám je do diskuze.

Aukrobot

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Petr 22. června 2016 v 09:23

    Vtipne, uz par let pouzivam bazarobot.cz, aukrobot bude asi nejaka jejich kopie, jako byly u slevomatu

  • Ing. Jindřich Pánek 4. července 2016 v 02:36

    Nerozumím výpočtům ve Vašem článku: brusle se prodaly za 910,-Kč, provize Aukrobota byla 286,-Kč (= 30% + 13,-Kč) a „náleží Vám“ 610,-Kč???!!! Kde zmizlo zbývajících 14,-Kč???

  • Petr Novák 4. července 2016 v 09:58

    Dobrý den, dobrý postřeh, děkuji Vám za upozornění. Odměna pro mne byla 624 Kč. Zřejmě jsem se při psaní překoukl, omlouvám se.

  • Jay 30. srpna 2016 v 11:51

    Teď trošku názor z druhé strany, ze strany kupujícího. Nakoupil jsem nám do dílny hromadu šátků a starejch hadrů, co tam prodávali. Všechno za 1Kč, prtže se jednalo opravdu o hadry do autodílny. Zvolil jsem osobní odběr, abych si zaplatil jen a pouze benzín a vyrazil jsem na 40km cestu směrem do Hradce. A teď to přijde! Při osobním odběru platíte ZA KAŽDOU POLOŽKU teď nevim jestli to bylo 30, 35, nebo 40Kč. Takže k nákupu za 10Kč jsem musel zaplatit ještě něco přes 300Kč jen a pouze za to, že mi otevřeli v tom svým hnusným, propoceným, panelákovým sklepě dveře a předali mi to do ruky. No tak to vážně Aukru tleskám, takovouhle úroveň ,,obchodování,, jsem už tady hodně dlouho neviděl(nebo možná spíš ještě nikdy!). Jednak výdejní místo vypadá jak nějaká ubytovna pro bezdomovce (ano, skutečně a doslova!, smrad, temno, pofidérně vypadající obsluha a miliony odpadků/zboží všude po zemi, po policích, prostě všude) a za druhé, když už snad si jedu pro osobní převzetí, proč platím téměř 3x vyšší poplatek, než kdybych si to nechal zaslat poštou? :-).. Vážně zlodějina za bílého dne tato služba, tato společnost…