SKRBLOG

Česká spořitelna ruší Sporožiro a nabízí převedení účtu na dražší. Poradíme kam přejít a ušetřit!

úterý, 08. červenec 2014, Petr Novák

Česká spořitelna od srpna ruší zastaralý účet Sporožiro.

Klientům, kteří před časem nepřistoupili na návrh na změnu účtu, Sporožiro zruší a účet převede na Osobní konto II. Informaci přinesl jako první server iDnes.cz.

Pikantní je, že Česká spořitelna nedávno oznámila zdražení některých položek v sazebníku Osobního konta II.

Všichni ti, kterých se nucená změna týká, od České spořitelny obdrželi nebo v nejbližší době obdrží písemné vyrozumění. Na základě vlastního rozhodnutí pak mohou na změnu buď přistoupit, nebo smlouvu vypovědět.

Spořitelna dotčeným klientům nabízí ještě rok vedení účtu za stejných podmínek, Skrblík přesto doporučuje účet zrušit a přejít jinam. Dočtete-li článek až do konce, zjistíte proč.

 Za Sporožiro převedené na Osobní konto II zaplatíte víc

Vedení Sporožira v rámci Výhodného programu vyšlo na 45 Kč měsíčně. V ceně je zahrnuté vedení účtu, vyhotovení výpisu, elektronická platební karta, dva výběry z bankomatů České spořitelny a dvě jakékoliv transakce (například příchozí nebo odchozí platba).

Základní poplatek za vedení Osobního konta II je 69 Kč za měsíc. Za používání účtu se navíc hradí jednotlivé poplatky – třeba za příkaz k úhradě do jiné banky zaplatíte 7 Kč, za přijetí platby z cizí banky 2 Kč nebo za každý výběr z bankomatu České spořitelny zaplatíte 5 Kč. Upřesnění „z bankomatu České spořitelny“ je na místě – za každý výběr z cizího bankomatu se platí vždy 40 Kč.

Účet vypovězte a změňte banku – účet můžete mít zdarma

Skrblík nemůže doporučit nic jiného, než je okamžité vypovězení smlouvy a změna banky. Máme pro vás připravený aktualizovaný přehled bezplatných bank, kde můžete ušetřit značnou část peněz, které byste odevzdali České spořitelně.

Zřízení účtu a přechod je vždy zdarma. Některé banky vám se změnou pomohou a třeba Air Bank vás dokonce vyplatí z některých závazků. (Přečtete si náš článek Jak snadno změnit banku)

S bezplatnými bankami obvykle můžete:

  • Zdarma zasílat a přijímat neomezený počet plateb ze všech českých bank
  • Zdarma zadávat trvalé příkazy k úhradě a inkasa
  • Používat internetové bankovnictví a mobilní aplikaci, díky čemuž odpadají zdržující návštěvy banky
  • Zdarma využívat bezkontaktní platební kartu
  • Například u mBank při měsíčním obratu kartou ve výši 2/3/4 000 Kč celkem 1/2/3 výběry z libovolného českého bankomatu zdarma. Nedosáhnete-li uvedeného obratu, platí se za každý ze třech prvních výběrů vždy 9 Kč. To je sice o 4 Kč více než u České spořitelny, ale zase můžete použít bankomat libovolné české banky.
  • U Air Bank můžete za 10 Kč vybrat peníze prostřednictvím libovolného terminálu Sazka.

To, že jsou banky bezplatné v žádném případě neznamená, že jsou méně bezpečné nebo že jsou na pokraji krachu. Zůstatek vašeho vkladu je ze zákona pojištěn až do ekvivalentu 100 000 euro.

Ani z používání účtu nemusíte mít obavy. Když jsem v průběhu své cesty z dovolené použil svoji Zuno kartu ve čtyřech městech na dvou kontinentech v rozmezí 20 hodin, dočkal jsem se vzápětí telefonátu z banky. Měli podezření na zneužití karty, a tak si chtěli ověřit, jestli o daných transakcích vím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa zůstane utajena. Urážlivé nebo nicneříkající komentáře rovnou mažeme. :-)

Komentáře

  • Jan Polzer 8. července 2014 v 17:06

    Dovolím si dotaz k poslednímu odstavci. Co by se dělo, kdyby se Zuno nedovolalo? Byl jsem v podobné situaci, GE Money se mi nedovolalo a výsledkem byla zablokovaná karta. K mé tehdejší nelibosti, protože další den jsem neměl čím platit za benzin.

  • Petr Novák 8. července 2014 v 20:14

    Kromě telefonátu chodí ještě email.

    Prověřoval jsem tuto situaci přímo v Zuno bance, odpovědí mi bylo, že jde o velmi specifickou situaci. :-) Pokud je to podezření opravdu reálné, mohou dočasně nebo trvale zablokovat kartu.

    Jak se zjišťuje, jestli jde o reálné podezření, nebo ne, samozřejmě nechtěli říct, neboť jde o vnitřní procesy. Nicméně tipuji, že to má hodně co dočinění s místy a způsoby použití karet, částkami transakcí a historií klienta.

    Pokud skutečně dojde ke zneužití karty, je třeba podat trestní oznámení na policii, přičemž banka (Zuno) údajně může transakci reklamovat.

    Také mi poradili, že je před cestou do zahraničí vhodné přes internetové bankovnictví nahlásit kdy a kam jedete.

    Při některých cestách do zahraničí dělám to, že na rizikových místech používám speciálně oddělenou kartu určenou výhradně pro tyto účely, na které mám vždy minimální možný zůstatek. :-) U Zuna navíc doporučuji nevyužívat tzv. autopilota, který automaticky doplňuje peníze na běžný účet ze spořicího účtu.